گاندو و پایتخت جدید در ۱۴۰۳ ساخته می‌شوند

مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.

سیمافیلم این روز‌ها به دنبال ساخت و احیای دنباله‌سازی‌هایی (سریال‌هایی) است که مخاطبان با بسیاری از آنها خاطره دارند، از سریال «نون‌خ» که فصل جدید آن بعد از شب‌های قدر روی آنتن می‌آید تا «زیرخاکی» جدید که به آنتن رسید. خبر‌ها درباره مذاکره و ساخته شدن فصل جدید پایتخت به انحاء مختلف در رسانه‌ها مطرح شد.

سازمان صداوسیما اگرچه خیلی جدّی به‌دنبال احیا و تولید سریال‌های کمدی است، از طرفی دیگر به رونق الف‌ویژه‌های تلویزیون نیز می‌اندیشد و همچنین تحول را به نظام پخش آورده است.

سرانجام «پوریای ولی» مسعود جعفری جوزانی

مهدی نقویان رئیس سیمافیلم در خصوص ساخت «پوریای ولی» مسعود جعفری جوزانی این نکته را مطرح کرد: «باید این نکته را مطرح کنم که این سریال مسعود جعفری جوزانی است و مقدمات پیش از پیش‌تولید آن به‌همراه ارزیابی‌هایش انجام شده است، گام بعدی آن پیش‌تولید واقعی و تولید است، اما همه‌چیز به تصویب بودجه‌اش برمی‌گردد.»

سلمان فارسی با قدرت جلوی دوربین/موسی (ع) پله پله پیش می‌رود.

اما صحبت را درباره سریال‌های سلمان فارسی و موسی (ع) تأکید کرد: «آقای جبلی درباره الف‌ویژه‌ها نکته‌ای را مطرح کردند که در رده سازمان صداوسیما و سیمافیلم نیست؛ چون بحث مالی و بودجه‌ای این نوع سریال‌ها را دولت و مجلس مصوب می‌کند. هرچند نباید فراموش کنیم که این اولین بار در تاریخ تلویزیون است که دو الف‌ویژه «سلمان فارسی» و «حضرت موسی (ع)» را تولید می‌کنیم.

برای تولید سریال موسی (ع) نیاز به فناوری‌های نوینی داریم که تولید سریال به ورود این فناوری‌ها مرتبط شده است، به همین دلیل مقدمات کار اکنون مهیا شده است و پله پله این تکنولوژی داخل ایران وارد و تکمیل می‌شود و به‌ترتیب تولید وارد فاز‌های بعدی خواهد شد.»

اولویت اول‌مان این بود تولید از لحاظ کمیّت به حالت طبیعی‌اش برگردد

نقویان در پاسخ به این سؤال که سال ۱۴۰۲ بر سیمافیلم چگونه گذشت و چشم‌انداز در ۱۴۰۳ تأکید کرد: اولویت اول‌مان این بود تولید از لحاظ کمیّت به حالت طبیعی‌اش برگردد که فکر کنم در این خصوص موفق بودیم. در ۶ ماهه دوم سال به بالای ۱۵ سریال رسیدیم. در سال جدید هم همین تولیدات ۱۴۰۲ را روی آنتن خواهید دید. اما منطبق با سند تحول سعی کردیم هم از لحاظ محتوا و کیفیت قدم برداریم که به شدت برایمان مهم بود. در کنار پیام‌هایی که سریال‌ها دارند از لحاظ کیفیت هم قابل قبول باشد و مخاطب بپذیرد.

گاندو و پایتخت جدید ساخته می‌شوند

او در خصوص سرانجام ساخت «گاندو» و «پایتخت» جدید به خبرنگار تسنیم گفت: فیلمنامه «گاندو» که فیلمنامه‌اش مراحل تأیید در داخل صداوسیما انجام می‌شود ان‌شاءالله در سال جدید وارد مراحل پیش‌تولید و تولید می‌شود. اگر مشکلی هم پیش نیاید حتماً سریال «پایتخت» جدید را در ۱۴۰۳ خواهیم دید.

نقویان در پاسخ به این سؤال که آیا بالأخره مهران مدیری سریالی در سیمافیلم خواهد داشت یا خیر؛ افزود: مهران مدیری جزو افرادی است که در تلویزیون مشکلی برای کار ندارد، اما مسئله مهران مدیری به مسئله حقوقی چند جهت در صداوسیما غیر از معاونت سیما یا تولیدی‌های سازمان پیوند خورده که باید تصمیم‌گیری کنند. به نظرم اتفاق بدی نخواهد افتاد.

ما برای رونق کمدی‌سازی در تلویزیون برنامه جدّی داریم

رئیس سیمافیلم درباره ساخت سریال‌های طنز و توجه به این ژانر در تلویزیون تأکید کرد: مسئله طنز و کمدی برای ایجاد نشاط و شادی در جامعه دغدغه خودمان است، اما موضوع ساخت سریال‌های طنز نکته‌ای است که باید به‌دقت برای آن برنامه‌ریزی انجام شود، چون تولید طنز کاری سخت و پیچیده است و نباید سرسری گرفته شود، ازاین‌رو فقط اینکه اراده تولید داشته باشیم کافی نیست، بلکه باید بررسی دقیق و مطالعه مناسب صورت پذیرد تا طنز مناسب از قاب تلویزیون برای خانواده‌ها پخش شود. ما برای رونق کمدی‌سازی در تلویزیون برنامه جدّی داریم و ان‌شاءالله بتواند روی آنتن خودش را نشان دهد.

ماجرای تغییر در نظام پخش

او همچنین درباره تغییر در نظام پخش هم این توضیح را داد: برای نظام پخش اتفاقات خوبی افتاده است و هفته‌ای دو سریال در دو شبکه یک و سه سیما را به‌صورت مستمر خواهیم داشت، البته ممکن است در این یکی دو ماه دچار اختلال شود، اما به‌طورکلی به این نظام پخش وفاداریم و این نوید را می‌دهم که پخش از یکی دو ماه آینده نظم پیدا می‌کند، به‌عنوان مثال برای شبکه یک و دو این‌گونه برنامه‌ریزی شده است که شنبه تا چهارشنبه یک سریال و پنجشنبه و جمعه سریال دوم این دو شبکه را خواهیم داشت، به شبکه دو هم سریال مناسبتی عید و ماه رمضان اختصاص می‌دهیم.

او تصریح کرد: این تصمیم گرفته شد برای اینکه چرا مخاطب روزی سه سریال جدید ببیند در حالی که شبکه‌های آی‌فیلم، تماشا، نمایش و دیگر شبکه‌ها سریال‌های تأمینی و خارجی پخش می‌کنند. سه سریال در روز حجم کنداکتور بالایی است؛ کنداکتوری که از ۸ تا ۱۱ شب در اختیار پخش سریال قرار می‌گرفت و چرا در اختیار برنامه تلویزیونی هم نباشد.

رئیس سیمافیلم خاطرنشان کرد: این سیاست کلان سازمان صداوسیما است که دو شبکه اصلی پخش سریال شبکه‌های یک و سه باشند و شبکه ذخیره شبکه دو باشد که سریال مناسبتی پخش کند. البته سیت‌کام هم که گونه نمایشی است و جزو سریال هم محسوب می‌شود به‌صورت ویژه جزو تولیدات مرکز سیمرغ خواهد بود و روی آنتن می‌رود. اولویت پخش سیتکام هم با شبکه دو سیما خواهد بود.

پرش در عرصه تنوع ژانری و تولید با کیفیت

نقویان درباره دو اتفاق مهم در عرصه سریال‌سازی که ۱۴۰۳ خواهد افتاد، گفت: امروز دغدغه اصلی‌مان تولید با کیفیت است دنبال جهش در این عرصه و همچنین یک پرش در عرصه تنوع ژانری داشته باشیم.

منبع : تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۱ فروردين ۱۴۰۳
مختار خیلی مخاطب داشت خواهشا مختار ۲ رو بسازید
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۰۳:۵۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
آخه مگه میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
سریال پایتخت دیگه شورش درآمده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
نمیشه بجای پایتخت یک سریال کمدی دیگه ساخته باشه،خیلی دیکه ادانه اش مسخره است و بنظر من دیگه جا نداره برای ادامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
تا وقتی مردم اعلام نکنند که دیگه پایتخت را بالا میاریم ول کن این سریال آبکی نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
تنابنده باز قمپوز در کرده بود که دیگر در ایران بازی نمیکنه و...
به نظرم امسال تنابنده باید راهشون ندن تو تلویزیون تا یه مدت
تا یاد بگیرن به کشور خود پشت نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
پایتخت دیگه جواب نمیده حالا چه داستانی سر هم کنن خدا داند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
سریال خانه امن رو ادامشو درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
تازه شبکه تماشا ونمایش مگه سریال جدید پخش می‌کنند که میگند اونا هم هستند پس لازم نیست سریال جدید بسازیم چرا بیخود وفت مخاطب را بهونه میکنید بگید پول نداریم سریال اضافه بسازین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
پول دارند ولی حرام می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
آخه مگه پخش سریالهای کل شبکه ها روی جداسازی تکرارهاشون روی هم چند ساعت وقت مخاطب را برای دیدن شبکه های دیگه نمیگیره که پخش سریال از شبکه دو وشبکه پنج یا همون شبکه تهران راحذف کردند.با اگر چهارتا شبکه هرکدوم ۴۵ دقیقه سریال بدن روی هم میشه سه ساختار ۲۴ ساعت والا سا ساعت سریال دیدن زیاد تیست ولی احتمالا این همون مربوط به مصاحبه پارسال چون تو بودجه ای که انسال به صدا وسیما دادند موظف به ساخت ۱۱۰۰ قسمت سریال سدند که خب با درشبکه به این تعداد قسمت نمیرسه تازه این تعداد برای شبکه های سراسری هستش برای کل شبکه های استانی روی هم هم که موظف به ساخت ۱۶۰۰ قسمت شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
بنده به شخصه مخالف ساخت پایتخت با حضور محسن تنابنده هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
وهمچنین سارانیکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
کلا دیگه پایتخت جذابیت نداره فقط چند سری اولش خوب بود بقیش نه مخصوصا آن سری که یعنی می خاستن برن. ترکیه خیلی مضخرف بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ای ول دمت تون گرم ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
برا گلستان کرمان یه گاندو بسازین
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۱۱:۵۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
من به عنوان شهروند ایرانی و سهیم و محق در بیت المال ، مخالف ساختن سریال پایتخت با حضور محسن تنابنده و سایر نان به نرخ روز خور ها هستم ، این جماعت با سوء استفاده از پتانسیل صدا و سیمای ملی جمهوری اسلامی ایران به نان و نوا و نام و نمایی می‌رسند و بعد در شرایط بحرانی مقابل اسلام و همان ملت می ایستند.
Italy
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
بشین سره جات بابا..تو هم اگه عرضه داری برو معروف شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
یعنی اینها با عرضه خودشون معروف شدن یا با انحصاری کردن صدا و سیما و سینما؟! اگر اینطوریه که ما هم باید بگیم تو هم اگر عرضه داشتی میرفتی میشدی بابک زنجانی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
بیت المال کلا نباید هزینه صدا وسیمای مضخرف بشه ما راضی نیستیم کاش شبکه ها کمتر بشه تا هزینه های الکی هم کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
اگر گاندو قراره مثل هفت سر اژدها 43 دقیقه باشه که 8 دقیقه تیراز اول و آخرش هست و هر قسمتش میشه 35 دقیقه بهتره ساخته نشه. فیلم باید هر قسمت یک ساعت باشد نه نیم ساعت که وسطش هم یه ربع تبلیغ پخش بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ونباید اینقدر سیاست قاطیش بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
گاندو خوبه و عوامل سریال بی حاشیه هستن
مدیری و تنابنده همیشه حاشیه سازی میکنن
1401از یادمان نخواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
حیف سرمایه مملکت که خرج صدا و سیما میشه چرا چون تو هر ساعت از شبانه روز شما تلوزیون رو روشن کنی یه برنامه مناسب پیدا نمیکنی دائم فیلم های تکراری و هر شبکه ای میزنی یه مجری با چند نفر درحال حرف زدنه که سرو ته حرفاشون دوهزار نمیرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
سرمایه ندی که همین میشه. باید پول بدی که فیلم نامه خوب و فیلم خوب تحویلت بدند. ولی ولخرجی های زاید رو با این همه شبکه مسخره باید جلوش رو بگیرن. افراد مفت خور رو اخراج کنید به جاش فیلم خوب تولید کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
مدیری را نیاورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
آخه پایتخت چرا باید ساخته بشه ؟ وقتی همه بازیگرانش دل مردم رو زدن ، روی فیلم های جدیدتر و بازیگرای وفادار به مردم سرمایه گذاری کنید مثل زیر خاکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
از کی تاحالا شما همه ی مردم شدین؟ از جانب خودت فقط حرف بزن. ولی با زیر خاکی موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
بازیگران خوب بودن ولی محتوای سریال دیگه بیخود شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
اگر تعداد فیلم ها همیشه خیلی زیاد بشه الی نه اینکه فقط توی مناسبت ها سریال خوب پخش بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
بدترین زمان پخش سریال ها و برنامه ها تو عیده
همه یا مسافرتن یا مهمونی و دید بازدید و شب نشینی
اصلا نمیشه سریال و تلویزیون نگاه کرد
حالا امثال ماه رمضونه یکم فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
لطفا پایتخت جدید را بدون علیرضا خمسه در نقش بابا پنجلی تهیه کنید ، این نقش ، حال بیننده را خراب می کند به دلیل افراط در گویش ها و تکرار آن !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
نادان پنجعلی بهترین کاراکتر این سریال هستش تو بهتره نظر ندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
پیر مرد همیشه گشنه آبروی سالمندان محترم رو برد مثل گاو میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
مگه نمرد ؟
اره موافقم رو مخ بود
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۱۳:۳۷ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
چشم سفارش دیگه ای ندارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
پایتخت را قلم بگیرید ، با اون دو تا دختر بی جنبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
چرا پیشنهاد فیلم جدید نمیدی پایتخت خدا وکیلی دیگه دیدنی نبود حوصله آدم سر می رفت