آماده‌باش ۳۰ آتش‌نشان شهرکرد در لیالی قدر

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شهرکرد از آماده‌باش ۳۰ آتش‌نشان در ۱۲ نقطه شهر در لیالی قدر خبر داد.

عنایت الله راهنورد گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با استقرار اکیپ‌های سیار در مجاورت محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر، تامین ایمنی شهروندان را بر عهده دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شهرکرد اظهار کرد: در این ایام علاوه بر اکیپ‌های سیار، آتش نشانان ۵ ایستگاه آتش نشانی نیز به منظور کمک به ایمنی محل‌های برگزاری مراسم در محدوده عملیاتی خود به ویژه مساجد، حسینیه‌ها، شبستان‌ها، بقاع متبرکه و امکان دیگر، آمادگی کامل را دارند.

وی افزود: در این شب‌ها، بیش از ۳۰ نفر از آتش‌نشانان به همراه ۱۲ دستگاه خودرو عملیاتی سبک و سنگین در ۱۲ نقطه از سطح شهر ازجمله خیابان‌ها، میادین پر تردد، اماکن مذهبی و محل‌های برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر از یک ساعت پیش از برگزاری مراسم تا پایان آن و نیز تخلیه کامل شبستان‌های این اماکن مذهبی، پوشش ایمنی مناسب را فراهم می‌کنند.


بیشتر بخوانید


راهنورد تاکید کرد: شهروندان همچون سال‌های گذشته با نیرو‌های آتش‌نشانی همکاری لازم را داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه، ضمن حفظ خونسردی به سرعت محل را ترک کنند و با سامانه ۱۲۵ تماس حاصل نمایند.

وی اضافه کرد: در این شب‌ها لازم است همه در‌های ورود و خروجی مکان‌های مذهبی باز باشند و افراد سالخورده و کودکان در نزدیک‌ترین محل تا در‌های خروجی اسکان داده شوند.

راهنورد با اشاره به اینکه پیش از شروع مراسم حتماً وسایل برقی و سیم کشی‌ها توسط افراد متخصص کاملاً بازبینی شود، افزود: درصورت بروز حادثه، علاوه بر تماس فوری با سامانه ۱۲۵ و اعلام آن به سازمان آتش نشانی، نسبت به دور کردن شهروندان، به ویژه کودکان، سالخوردگان و بانوان از محل حادثه اقدام شود.

وی ادامه داد: مدیران عملیاتی در این شب‌ها به صورت گشت‌زنی از نقاط استقرار آتش نشانان بازدید می‌کنند و نظارت همه جانبه را جهت تأمین ایمنی شهروندان انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار