عضو کنست: دستاوردهای حماس ده برابر دستاوردهای اسرائیل است

آمیت هالیوی در یک گزارش به پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد از زمان آغاز جنگ پس از هفتم اکتبر، جنبش حماس ده دستاورد محقق کرده است، در حالی که این رژیم فقط یک دستاورد داشته است.

روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحارونوت" نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در ماه‌های اخیر کمپینی تحت عنوان "پیروزی همه جانبه" را رهبری کرد، اما وزرا و اعضای کنست در "لیکود" معتقدند که این کار در جهت کاملاً مخالف و با هدف کاهش انتقادها از مدیریت جنگ در نوار غزه و تناقضات موجود میان شعارهای نتانیاهو ودستاوردهای عملی مطرح می شود.

این روزنامه به نقل از آمیت هالیوی نوشت که  «گیدون ساعر» در انتقاد از رفتار کابینه جنگ حق داشت. هالیوی سندی را تنظیم کرده است که جزئیات دستاورد‌های استراتژیک به دست آمده توسط اسرائیل در مقایسه با حماس ذکر شده است.

به نوشته این روزنامه، نتیجه بدست آمده برای رژیم صهیونیستی غم انگیز است؛ به گونه ای که حماس ده دستاورد را محقق کرده و اسرائیل فقط یک دستاورد داشته است.

از جمله دستاورد‌های حماس که در این سند شرح داده شده است عبارت است از موفقیت در غافلگیر نظامی وایجاد تلفات، شکل گیری مطالبه جهانی برای تشکیل دولت فلسطین به عنوان خواسته نهایی، حمایت روشنفکران در غرب از فلسطین و انتقاد آنها وحشیگری‌های اسرائیل و آسیب رساندن به انسجام جامعه اسرائیل از طریق استفاده از گروگان‌ها.

در این سند همچنین آمده است: فعال کردن جبهه‌های اضافی علیه اسرائیل، تخلیه حدود ۸۰ هزار نفر در دو منطقه، انزوای سیاسی اسرائیل، موج یهودی‌ستیزی در سراسر جهان و آسیب‌های اقتصادی و گردشگری از دیگر دستاوردهای حماس بوده است.

از سوی دیگر، این سند تنها دستاورد استراتژیک برای اسرائیل را تعهد، فداکاری و روحیه داوطلبانه صد‌ها هزار سرباز و خانواده‌های آنها برشمرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار