ساخت و بازسازی بیش از ۷هزار و ۸۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 

مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: نیروگاه در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ توانسته است بیش از ۷هزار و ۸۰۰ قطعه مورد نیاز خود را مورد ساخت و بازسازی قرار دهد.

محسن حافظی مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: کارگاه‌های ساخت و بازسازی این نیروگاه در چند سال اخیر روند رو به رشد و مطلوبی را در ساخت و بازسازی قطعات داشته اند و این امر جز با تلاش ، همفکری ،برنامه ریزی و بالا بردن دانش و استفاده از تجربیات گذشته متخصصین این نیروگاه امکان پذیر نبود.

او  افزود: ما با این رویکرد مشارکت جمعی کارکنان و مدیران توانستیم در سال ۱۴۰۲ اقدام به ساخت و بازسازی تعداد ۷ هزار و ۸۵۱ قطعه نیروگاهی کنیم که این اقدامات ضمن صرفه جویی های ارزی و ریالی ، کاهش یافتن زمان تعمیرات واحدها و در نهایت باعث پایداری بیشتر واحدهای تولید برق نیروگاه رامین و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور شده است.

مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز  تعداد تفکیکی قطعات ساخته شده در این مجموعه را ۴هزار و ۴۴۹ قطعه و تعداد تفکیکی بازسازی شده را ۳ هزار و ۴۰۲ قطعه با مجموع ۷ هزار و ۸۵۱ قطعه برشمرد.

 حمدالله ممبینی مدیر کارگاه‌های عمومی نیروگاه رامين نیز با اشاره به دانش و تجربه فنی کارکنان نیروگاه مهمترین قطعات مورد ساخت و بازسازی در نیروگاه رامین ، ساخت شافت بوسترپمپ به همراه متعلقات ، ساخت شافت کندانسیت پمپ ، ساخت شافت والو۱۱۰۱ ، ساخت بوش درامی کندانسیت پمپ ، ساخت چرخ دنده حلزونی مدولی گیربگس سیستم کنترل توربین ، ساخت کرنت بولت ژنراتور ، ساخت پیچ های بشکه توربوفیدپمپ ، ساخت سیت متحرک رگلاتور۲۱۶ ، ساخت سیلندر و پیستون پمپ اسید خنثی سازی ، تراش و ترمیم پروانه های شافت توربوفیدپمپ ، سایز نمودن و تراش تیپسیلهای دیافراگم های توربوفیدپمپ  را از دیگر اقدامات انجام شده در این نیروگاه عنوان کرد.

 نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور می باشد که علاوه بر تولید برق پایدار ، توانسته است بخش زیادی از قطعات مورد نیاز را با توان متخصصین خود مورد ساخت و بازسازی قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.