سرهنگ شیرانی خبر داد:

عمده تصادفات در ۵ استان/ ثبت ۴۶۹ میلیون تردد تا امروز

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

 سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۵۸۵ نفر از هموطنان در تصادفات شهر‌ها و جاده‌ها جان خود را از دست دادند.

وی افزود: عمده تصادفات در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی بود. با توجه به وسعت جاده‌های این استان‌ها رانندگان از ایستگاه‌های بین راهی که برای استراحت پیش بینی شده حتماً استفاده کنند و بعد ادامه حرکت داشته باشند.

سرهنگ شیرانی گفت: علت عمده تصادفات خستگی و خواب آلودگی و خروج از جاده و واژگونی بوده است، همچنین سرقت غیر مجاز سبقت غیر مجاز ۲ عامل اصلی در بروز حوادث است.

وی ادامه داد: ۸۲ درصد کل حوادث در جاده‌های کشور ناشی از سرعت و سبقت غیرمجاز مجاز خستگی خواب آلودگی و عدم توجه به جلو است که برای سرعت و سبقت غیرمجاز که نتیجه تعجیل رانندگان در رسیدن به مقصد است و با توجه به اینکه آمار زیادی از حوادث را به خودش اختصاص پلیس برنامه ویژه‌ای برای برخورد با این تخلفات دارد و اصلی‌ترین برنامه بحث سرعت متوسط در جاده‌ها که در حال انجام است.

سرهنگ شیرانی گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است که روزانه ۲۶ میلون تردد می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته که این کاهش ناشی از شرایط نامساعد جوی در روز‌های ابتدایی سال بوده است و همچنین بیشترین پیک تردد در جاده‌های کشور مربوط به به ۷ فروردین بوده است.

محور‌های مواصلاتی استان‌های سراسر کشور باز او تردد در حال انجام است و عمده سنگینی ترافیک در جاده چالوس و آزادراه تهران شمال است که با توجه به ظرفیت پایین جاده در طول روز با ترافیک سنگین مواجه می‌شود و توصیه می‌شود برای سفر به استان‌های شمالی از محور‌های جایگزین هزار، فیروزکوه و قزوین _رشت تردد کنند.

وی همچنین در خصوص اعمال محدودیت گفت: در روز‌های پرتردد مسیر جنوب به شمال چالوس و آزادراه تهران شمال به سمت جاده‌های شمالی یک طرفه می‌شود که بستگی به حجم ترافیک دارد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهو گفت: امروز مسیر جنوب به شمال جاده چالوس و آزادراه تهران شمال یکطرفه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۲ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
شاید علت اصلی دیگه هم آموزشگاه‌های رانندگی باشه در ست آموزش نمی دهند .چونکه تعداد قبولی بین آموزشگاه‌ رقابتی شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
داداش ۴۶۹ میلیون تردد؟
جدی میفرمایید؟!؟
مگه میشه آخه چی میگین ؟!؟
بخدا غلط دارین میگینا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
هه تقصیرها رو گردن خودرو و جاده نیندازیم . مشکل از خود راننده هم هست . یا خسته اند یا تجربه ندارند یا اینکه با سرعت بالا تخته گاز . .. من در این ایام سه تا تصادف دیدم هر سه هم خانم ها راننده بودند . اولی حواسش پرت می شه و تایر جلو می اید روی شن کنار جاده هول می شه سرعت کم نمی کنه و با همان سرعت برمی گرده روی اسفالت که از جاده پرت می شه پایین دومی هم همینطور سومی باسرعت ۸۰ یا ۹۰ تا خواب می ره ولی چون کمر بند بسته بود اسیبی نمی بینه ماشینش هم سمند بود اولی ۴۰۵ و دومی ۲۰۶ . رانندگی حوصله و صبر می طلبه تو رانندگی بایستی گذشت داشته باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
۸۰ درصد مقصر جاده هان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
سرعت رانندگی تو اهواز شبیه انتقال انسان به برزخ است خداوند کمکشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
واقعا درد آوره!! علت اصلی خودروهای نا ایمن و غیر استاندارد هست به علاوه جاده های داغون!! اکثر مردم ایران از داشتن یک خودرو ایمن با استاندارد جهانی محروم اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
عمده مرگها با پراید
آخرین اخبار