چهارمحال و بختیاری یکی از مستعدترین استان‌ها در حوزه گردشگری است

یکی از مستعدترین استان‌ها در حوزه گردشگری، استان چهارمحال و بختیاری است که چنانچه برنامه‌هایی برای توسعه این ظرفیت اجرا شود تغییرات آن ملموس و مشهود خواهد بود.

علی‌اصغر شالبافان حسین‌آبادی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود و در راستای توسعه استان‌های زاگرس‌نشین بسته گردشگری برای این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در بسته ویژه توسعه گردشگری استان‌های زاگرس‌نشین تسهیلات ویژه و تعدیل ضوابط و قوانین دست و پاگیر در نظر گرفته شده است.

شالبافان اضافه کرد: یکی از مستعدترین استان‌ها در حوزه گردشگری، استان چهارمحال و بختیاری است که چنانچه برنامه‌هایی برای توسعه این ظرفیت اجرا شود تغییرات آن ملموس و مشهود خواهد بود.

وی از آمادگی این وزارتخانه برای شکوفایی ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد که در جهت توسعه ظرفیت‌های گردشگری این استان اقدامات لازم را انجام دهیم و می‌توان این استان را در برخی از حوزه‌های گردشگری پایلوت قرار داد.

شالبافان اضافه کرد: یکی از نیاز‌های کشور در حوزه گردشگری، گردشگری سلامت است که استان چهارمحال و بختیاری به واسطه آب و هوای مطلوب از این ظرفیت برخوردار بوده و در راستای شکوفایی این ظرفیت می‌توان اقدامات زیادی انجام داد.


بیشتر بخوانید


وی افزود: این استان در کنار گردشگری سلامت می‌تواند در حوزه گردشگری آب و گردشگری عشایر نیز به یکی از قطب‌های کشور تبدیل شود که در این میان نه تنها ایجاد زیرساخت‌ها مهم است بلکه موضوع مهمتر معرفی استان و بازاریابی است.

شالبافان با اشاره به تقویت گردشگری ایران و عراق اظهار کرد: می‌توان در قالب بسته‌های فرهنگی و یا از طریق صدا و سیما به معرفی ظرفیت‌های استان به گردشگران عراقی اقدام کرد و با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری به سبب نزدیک بودن به خوزستان در مسیر فلات مرکزی قرار دارد فرصت جذب گردشگران عراقی برای این استان فراهم شده است.

وی گفت: طرح‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت حوزه گردشگری نیز در بسته‌ای آماده شده است و تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.