تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری

خرید توافقی محصول سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری تمدید شده است.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح خرید توافقی محصول سیب‌زمینی از نیمه اسفند پارسال گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده خرید توافقی محصول سیب‌زمینی تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

وی اعلام کرد: در این ارتباط دو مرکز خرید محصول سیب زمینی در شهرستان‌های بروجن و شهرکرد عملیات خرید و ثبت قرارداد‌ها را بین کشاورزان و صادرکنندگان تا اطلاع ثانوی انجام می‌دهند.

برزگر اضافه کرد: با توجه به افت قیمت این محصول از قیمت تمام‌شده برای کشاورز و افزایش هزینه انبارداری برای کشاورزان؛ پس از بازدید رئیس سازمان تعاون روستایی مقرر شد افزون بر ذخیره‌سازی یک هزار و ۵۰۰ تن محصول سیب زمینی مورد نیاز کشور خرید توافقی این محصول نیز در استان انجام شود.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین در مورد صدور معرفی کشاورزان بابت ثبت در سامانه نیز مقرر شد برابر ۴۰ درصد تولید در سامانه پهنه‌بندی کشاورز برای کشاورزان گواهی تولید صادر شود.

وی ادامه داد: بر این اساس از نیمه اسفند تاکنون بیش از هفت هزار تن محصول سیب‌زمینی به صورت توافقی بین صادرکنندگان و کشاورزان قرارداد منعقد شده است.

برزگر گفت: در راستای نظارت بیشتر بر نحوه خرید توافقی بازدید بار از سوی کارشناسان ناظر، بررسی فیزیکی بار در سردخانه‌های استان، نظارت بر باسکول، صدور بارنامه و تائیدیه گمرکی در مقصد از الزامات این طرح به شمار می‌رود.

وی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده امروز قیمت واقعی سیب زمینی به قیمت تمام شده تولید رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.