قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد

دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه گفت: با توجه به افزایش حجم تولید مازاد بر نیاز کشور پیش بینی می شود که قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی نداشته باشد.

محمدرضا صدیق پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار برای اسفندماه ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که بدلیل مازاد تولید، هرکیلو مرغ مازاد با نرخ ۵۸ هزارتومان توسط پشتیبانی امور دام خریداری شده است تا در صورت نیاز به بازار عرضه شود.

او قیمت هرقطعه جوجه یکروزه را ۱۵ تا ۱۶ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید به طور متوسط هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ ۲۰ هزارتومان باید عرضه شود تا تولیدکنندگان جوجه دچار چالش نشوند.

صدیق پور ادامه داد: بنابر جوجه ریزی های ماه های اخیر حدود ۳۰۰ هزارتن مزغ تولید می شود، درحالیکه نیاز ماهانه کشور۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با بیان اینکه در ایام عادی سال روزانه ۸ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر رویکرد وزارت جهاد بخشی از مرغ های تولیدی صادر می شود تا ثبات در بازار ایجاد شود

به گفته او، با توجه به جوجه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه، حداقل ۱۰ درصد تولید برای ذخایر استراتژیک باید از سطح بازار جمع آوری شود تا تولیدکنندگان دچار چالش نشوند.

صدیق پور درباره آینده بازار مرغ گفت: با افزایش حجم تولید مازاد بر نیاز کشور پیش بینی می شود که هیچ گونه التهابی تا پایان ایام نوروز و ماه رمضان نداشته باشیم‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
خجالت داره هر روز این خبر روز میزنید ای کاش رسیدگی بشه
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
نه مرغدار شاد و نه مرغ خور دلشاد
آخرین اخبار