قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود

مدیرکل سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: پیکر مطهر ۲ شهید گمنام طی ۱۶ و ۱۹ فروردین ماه در استان تشییع می‌شود.

سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم مدیرکل سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در نشست خبری که در خانه موزه خلبان شهید سرلشکر عباس بابایی که با محوریت تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام والامقام دوران مقدس برگزار شد، گفت: از سال ۸۱ تاکنون ۵۰ نقطه یادمان شهدای گمنام در استان به بهره برداری رسیده که ۲۵ نقطه یادمان شهدای گمنام طی ۲ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و ۲۵ نقطه دیگر نیز طی سال‌های ۸۱ تا ۱۴۰۰ در قزوین ساخته شده است.

وی تاکید کرد: پیکر مطهر ۲ شهیدی گمنام نیز طی تفحص‌های صورت گرفته سال گذشته به همراه ۲۸ شهید دیگر از مرز شلمچه وارد کشور شده اند.

سرهنگ پاسدار امیری مقدم ضمن اعلام این نکته که برای نخستین مرتبه پیش از تدفین این شهدا یادمان آنان ساخته و آماده شده است، اضافه کرد: یکی از شهدای گمنام ۲۹ ساله حاضر در عملیات خیبر و شهید دیگر ۴۶ ساله در عملیات عاشورای ۲ حضور داشتند.

وی ضمن گرامیداشت سه هزار شهید والامقام استان قزوین، در باب فضیلت شهدا بیان کرد: شهدا در روز قیامت مقام شفاعت دارند و امروز ما میزبان شهدا نیستیم بلکه میهمان سفره رحمتی هستیم که به واسطه شهدا برای ما گسترده می‌شود.

 ۲ شهید گمنام در روز‌های ۱۶ و ۱۹ فروردین ماه جاری به ترتیب در روستای کورانه قزوین و شهرستان آبیک با حضور امت شهید پرور این استان تدفین خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.