ثبت بیشترین تخلف رانندگی در کمربندی غربی شیراز

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس با اعلام ثبت ۱۱ هزار و ۳۳۲ مورد تخلف سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط در محور‌های استان، گفت: بیشترین تخلف ثبت شده مربوط به کمربندی غربی شیراز (قبل از شهرک صنعتی شیراز) با یک هزار و ۵۰۶ تخلف بوده است.

حمید احمدی با بیان اینکه تردد خودرو‌های سواری در روز گذشته نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۱ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: تردد ورودی‌های شهر شیراز در روز گذشته نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه میزان تردد ثبت شده در محور‌های استان در روز سه‌شنبه هفتم فروردین‌ماه یک میلیون و ۵۹۳ هزار و ۸۰۴ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است، گفت: از کل تردد‌های انجام شده ۹ درصد متعلق به تردد خودرو‌های سنگین بوده و متوسط سرعت خودرو‌ها ۷۴ کیلومتر بر ساعت بوده است.

احمدی بیش‌ترین تردد به ترتیب در محور‌های شیراز- مرودشت با ۶۳ هزار و ۳۶۵ تردد، مرودشت_شیراز با ۵۹ هزار و ۱۴ تردد، سپیدان_شیراز با ۳۰ هزار و ۱۲۴ تردد، شیراز_دشت ارژن با ۲۹ هزار و ۸۸۴ تردد، شیراز_کوار با ۲۹ هزار و ۶۸۲ تردد، سروستان_شیراز با ۲۰ هزار و ۶۲۶ تردد، مرودشت-سعادتشهر با ۱۷ هزار و ۸۵۶ تردد، دشت ارژن_ قائمیه با ۱۶ هزار و ۶۲۱ تردد و آزادراه اصفهان-شیراز با ۱۵ هزار و ۲۴۳ تردد اتفاق افتاده است.

احمدی با تصریح بر اینکه اوج تردد‌ها در ساعت ۱۱ تا ۱۲ بوده است، درصد سرعت غیرمجاز در سطح محور‌های مواصلاتی استان را ۵ درصد اعلام کرد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس بیان کرد: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته، ۱۳۶ هزار و ۹۴۲ تردد را خودرو‌های سنگین، یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۴۷ تردد را خودرو‌های سواری و وانت و ۹ هزار و ۸۱۵ تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.

 احمدی گفت: متوسط تردد روزانه بین استانی از ابتدای طرح ۱۱۷ هزار و ۳۴۷ وسیله نقلیه بوده است که تغییرات مجموع تردد بین استانی در مقایسه با مدت مشابه نوروز سال ۱۴۰۲، ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول در راهداری فارس اعلام کرد: تردد بین استانی در روز ۷ فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۱۲۰ هزار و ۱۱۴ وسیله نقلیه که ۳۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته را نشان می‌دهد.

او با اشاره به سهم رویت پلاک در استان از ابتدای طرح تا ششم فروردین‌ماه، افزود: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای طرح، تقریباً یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۱۷ پلاک یکتا خودرو با ترکیب مبدا استانی و ۵ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۳۰۰ رویت پلاک، در محور‌های برون شهری استان فارس مشاهده شده است.

احمدی اظهار داشت: بیش از ۵۸ درصد خودرو‌ها (۲۸۲ هزار و ۵۶۷ خودرو) ماندگاری کمتر از یک روز در استان داشته و ۵ درصد خودرو‌ها بین ۵ تا ۷ روز در استان ماندگاری داشته‌اند. 

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس اظهار کرد: در روز هفتم فروردین ماه جاری، ۱۱ هزار و ۳۳۲ مورد تخلف سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط در محور‌های استان ثبت شده که بیشترین تخلف ثبت شده به ترتیب مربوط به کمربندی غربی شیراز (قبل از شهرک صنعتی شیراز) با یک‌هزار و ۵۰۶ تخلف، کمربندی شرقی شیراز (قبل از ورودی رکن آباد) با یک‌هزار و ۴۶ تخلف، کمربندی غربی شیراز (قبل از تقاطع رودکی) ۸۱۸ مورد تخلف، کمربندی غربی شیراز (بعد از شهرک صنعتی شیراز) با ۶۹۷ تخلف و کمربندی غربی شیراز (قبل از ورودی بلوار عدالت) با ۶۲۷ مورد تخلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار