واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان

زین الدینی با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون علیه بیماری طاعون گفت: پیش بینی می‌شود ۱۵۲ هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری طاعون واکسینه شوند.

محمود زین الدینی گفت: طرح واکسیناسیون دام های سبک شهرستان کرمان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک همزمان با شروع فصل بهار آغاز شده است و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دامپزشکی نقش مهمی در حفظ و حراست از سرمایه های دامی دارد و هدف از اجرای این طرح، ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان در جمعیت دام های سبک می باشد، افزود: با توجه به اینکه این بیماری جزو بیماری های به شدت کشنده در جمعیت دام های سبک می باشد و در چراگاه های مشترک با حیات وحش قابلیت انتقال به جمعیت نشخوارکنندگان حیات وحش را دارد و به منظور ایمن سازی دام های روستایی به صورت رایگان با استفاده از تمام توان بخش دولتی و با اخذ قرارداد خرید خدمت از بخش خصوصی واکسیناسیون انجام می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان بیان کرد: واکسیناسیون سراسری دام های سبک علیه بیماری های مختلف دامی، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامت دام دارد و از اهمیت بالایی در حفظ سلامت دام و امنیت غذایی برخوردار است.

وی از دامداران درخواست کرد: به منظور پیشگیری از سرایت بیماری در جمعیت دام های سبک و با توجه به کوچ رو بودن بخشی از دام های شهرستان، همکاری لازم را با تیم های واکسیناسیون داشته باشند و حتما قبل از کوچ نسبت به واکسیناسیون دام های خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار