نجات مسافر از گل و لای خلیج گرگان

مسئول امور دریایی بنادر استان گلستان از نجات یک گردشگر که در گل و لای خلیج گرگان در شهرستان بندرگز گرفتار شده بود، خبر داد.

محمد میرنژاد گفت:صبح دیروز یک نفر مسافر «مرد» با ورود به آب‌های خلیج گرگان در سواحل بندرگز، در گل و لای فرو رفت و در وضعیت اضطرار قرار گرفت، که  پس از وقوع این حادثه، تیم جستجو و نجات دریایی مستقر در اسکله بندرگز وارد عمل شد و این فرد را نجات داد.

او با بیان اینکه این فرد اهل همدان بود، ادامه داد: متأسفانه برخی از هموطنان نسبت به وضعیت جغرافیایی خلیج گرگان هیچ گونه آگاهی و اطلاعاتی ندارند و با ورود به آب آن دچار حادثه‌هایی از این دست می‌شوند که می‌تواند جان آنها را با خطر جدی مواجه کند.

مسئول امور دریایی بنادر استان گلستان با اشاره به اینکه همزمان با فرا رسیدن عید سعید باستانی و آغاز تعطیلات نوروزی، بسیاری از هموطنان دریای خزر، خلیج گرگان و جزیره آشوراده را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، افزود: برای همین منظور دو فروند شناور جستجو و نجات دریایی در اسکله‌های تفریحی بندرترکمن و بندرگز نیز برای امدادرسانی در حوادث مختلف مستقر شده اند.

او با تأکید بر اینکه هموطنان ملزم به رعایت توصیه‌های ایمنی در بهره‌مندی از این موهبت‌های طبیعی هستند، افزود: تعداد ۲۲۰ ثوب جلیقه نجات و چهار ثوب حلقه نجات در راستای اشاعه فرهنگ ایمنی دریانوردی برای اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز توزیع شده و اسکله‌های چوبی بندرگز و بندرترکمن نیز با هدف تأمین ایمنی مسافران ترمیم و بازسازی شده است.

میرنژاد با بیان اینکه آمار روزانه تردد مسافران از تعاونی‌های اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز توسط واحد دریایی بنادر گلستان دریافت و اطلاع‌رسانی می‌شود، تصریح کرد: بنادر گلستان به شکلی جدی با فرماندهی پایگاه دریابانی جهت کنترل مسافر در اسکله‌های بندرگز و بندرترکمن نیز همکاری می‌کند.

منبع:ایسنا

برچسب ها: نجات ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
خب مرد حسابی نمیبینی گله میری توی اب که چی بشه