تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری

تاکنون بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده اند.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اهمیت روز افزون آب در بخش کشاورزی و وضعیت بارش‌ها در سال آبی جاری دو هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

وی افزود: اجرای این میزان سامانه آبیاری تحت فشار با کمک اعتبارات دولتی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همچنین اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در بخش طرح‌های آب وخاک و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری انجام شده است.

برزگر اظهار کرد: اعتبارات سفر رئیس‌جمهور زمینه‌ساز جهش بزرگی در اجرای طرح‌های کشاورزی و همچنین مشارکت بهره‌برداران نیز در روند پیشبرد طرح‌ها بسیار مهم است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری یکی از روش‌های اصولی و کاربردی مدیریت آب در مزارع است که منجر به افزایش راندمان، بهره‌وری مصرف آب در مزرعه و پایداری تولیدات محصولات کشاورزی می‌شود.

برزگر با تاکید بر اجرای سامانه‌های نوین آبیاری با راندمان بالاتر و مصرف آب کمتر افزود: یکی از موارد مهم و ضروری ارتقای سامانه‌های نوین آبیاری توسعه فناوری‌های نوین در این بخش به شمار می‌رود و در این ارتباط این استان یکی از استان‌های پایلوت در خصوص آبیاری هوشمند در کشور است.

وی تاکید کرد: با توجه به درخواست متقاضیان در این بخش استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی کمک شایانی به اجرای این طرح‌ها می‌کند.

برزگر با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری بر اساس درصد تجهیز سطح مزارع به سامانه‌های نوین آبیاری از استان‌های پیشرو و برتر کشور است گفت: بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان تاکنون به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزایش بهره وری و راندمان مصرف آب، افزایش اشتغال و درآمد کشاورزان و مهاجرت معکوس را از مزایای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در استان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اساسی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار