سازمان عفو بین‌الملل:

پاکستان اخراج پناهجویان را متوقف کند

سازمان عفو بین‌الملل نسبت به پیامد منفی آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی ابراز نگرانی کرده است.

به‌دنبال اعلام آغاز احتمالی مرحله دوم اخراج مهاجران افغان از پاکستان، سازمان عفو بین‌الملل نسبت به پیامد منفی آن ابراز نگرانی کرده است.

بخش آسیای جنوبی سازمان عفو بین‌الملل در صفحه ایکس خود نوشته است که برنامه‌های پاکستان برای ادامه اخراج مهاجران، جان بیش‌تر پناه‌جویان افغانستانی را به خطر می‌اندازد.

این سازمان از جامعه جهانی خواسته است که روند رسیدگی به پرونده‌های پناهندگی و اسکان مجدد پناه‌جویان افغان در پاکستان را تسریع بخشد.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرده است که دولت پاکستان باید اخراج دسته‌جمعی مهاجران افغانستان را متوقف کند و از حقوق پناهندگان بربنیاد قوانین جهانی حقوق‌ بشر محافظت کند.

مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که قرار است مرحله دوم اخراج پناه‌جویان افغانستانی از این کشور آغاز شود.

دولت پاکستان به پلیس این کشور دستور داده است تا اطلاعات را در مورد محل زندگی افغان‌های دارنده کارت اقامت موقت به‌سرعت تهیه کند.

بربنیاد آمار نهادهایی بین‌المللی، حدود ۲.۱۸ میلیون پناه‌جوی افغان دارای مدرک، از جمله ۱.۳ میلیون تن دارای کارت راجستریشن و بیش از ۸۸۰ هزار تن با داشتن کارت اقامت موقت در پاکستان زندگی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
خدا لعنتت کنه آمریکا جنایتکار وبعد طالبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
کشورهای که خواهان توقف اخراج افغانها از پاکستان یا ایران هستند خودشان حتی برای یک ساعت حاضر نیست یک دهم این افغانها را ایران و پاکستان هستند برای یک ساعت در کشور خود تحمل کند. بقول معروف مرگ خوب است ولی برای همسایه .
راست می گویند گرین کارت کشور خودتان را برای افغانها صادر کنید تا دو کشور ایران و پاکستان یک نفس راحتی بکشید