بارش‌های اخیر آسیب جدی به بازار تاریخی اراک وارد نکرد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: اقدامات به موقع میراث فرهنگی و کسبه با بارش‌های بهاری از آسیب جدی به بازار تاریخی اراک جلوگیری کرد.

«حسین محمودی»گفت: لازم است با همکاری و هم افزایی بین بخشی ارگانها، کسبه و مالکان بازار اراک مرمت اساسی در این مجموعه ارزشمند انجام گیرد.

وی با بیان اینکه، مرمت اقدام مستمری در حفظ بناهای تاریخی و گردشگری است، ادامه داد: برای جلوگیری از خسارت احتمالی در بارش‌ها، باید مسیر آبراه‌های بام بازار اراک از مسیر اصولی و کارشناسی انجام شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: نمزدگی جزئی در برخی سراهای بازار تاریخی اراک وجود دارد اما نگران کننده نیست.

محمودی افزود: سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات میراث فرهنگی و ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری اراک برای مرمت بازار تاریخی اراک هزینه شد .

بازار تاریخی اراک مربوط به دوره قاجاریه با ۲۰ سرا و تیمچه است، که هر یک از سراها و تیمچه‌ها دارای فرم و پلانی متفاوت و خاص هستند. این اثر ارزشمند تاریخی، دهم آبانماه ۱۳۵۵ با شماره ثبت ۱۲۸۵ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.