افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان

مدیرکل گمرک باشماق مریوان گفت: در سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این مرز تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۴۲ درصد رشد داشته است.

فرید حق‌پناه اظهار داشت: گمرک باشماق در زمینه ترانزیت یکی از گمرکات پیشتاز کشور است و سال گذشته در بخش ترانزیت از مبدا بعد از گمرک شهید رجایی بندرعباس و گمرک پرویزخان قصر شیرین در جایگاه سوم کشوری از این حیث قرار گرفت.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان اضافه کرد: میزان ترانزیت از مبدا از این گمرک در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن با رشد ۵۹ درصدی مواجه بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این مرز تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۴۲ درصد رشد داشته است.

 حق پناه افزود: در مرز باشماق طی سال ۱۴۰۲ تشریفات گمرکی حدود یک میلیون و ۱۶۳ هزار تن کالای صادراتی به ارزش بالغ بر ۷۰۳ میلیون دلار انجام شد که از حیث وزن نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، ۳۴ درصد رشد داشت.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان از واردات ۳۱ هزار تن کالا به ارزش ۳۵۲ میلیون دلار خبر داد و افزود: از لحاظ وزن کالا‌های وارداتی نیز ۸ درصد افزایش داشت.

وی خاطر نشان کرد: در مدت یاد شده ۱۱۵ هزار کامیون به وزن حدود ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تن به ارزش ۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار از طریق این مرز ترانزیت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.