ایجاد انبار استراتژیک دارو در کردستان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ایجاد انبار استراتژیک دارو برای دپو داروهای نایاب و کم یاب از مهم ترین دستاوردهای این معاونت در سال گذشته به شمار می آید.

دکتر هومن قصری اظهار کرد: یکی از دستاورد‌های مهم این معاونت در سال ۱۴۰۲ ایجاد انبار استراتژیک دارو بوده که داروهای نایاب و کم یاب در یک انبار استراتزیک دپو شد.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از سامان دهی قرارداد‌های تمام داروخانه‌های بیمارستان‌ها در سال گذشته خبر داد و افزود: این قرارداد ها براساس فرمت جدید و قانونی تهیه و منعقد شد.

وی بیان کرد: در خصوص تجهیزات پزشکی، اصالت سنجی فاز یک، ۲، سه و چهار برابر دستور معاونت غذاو دارو و رئیس سازمان غذا و دارو کشور انجام شد و اصالت سنجی فاز پنجم نیز امسال آغاز می‌شود.

 قصری تاکید کرد: با اجرای این کار بخش بزرگی از کالا‌های پزشکی و سلامت محور در زمینه قاچاق کنترل شد و مردم از خدمات مطمئن و سالم و پروتز‌های بهره مند شدند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به بازدید‌ از تمام کارگاه‌ها و کارخانه‌ها تولید مواد غذایی  خاطر نشان کرد: در بخش بهداشت و آرایشی تمام کارگاه‌های تولید لوازم آرایشی و بهداشتی مورد بازدید قرار گرفت.

وی گفت: در حوزه آزمایش‌های کنترلی غذا و دارو تمام ارجاعات از دستگاه قضایی و سازمان غذا و دارو و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان به خوبی و کامل انجام شده است.

قصری یادآور شد: در بحث مکمل و فرآورده های سنتی هم سال گذشته طرح شیرخشک همزمان با کشور در استان انجام و ۵۳۰ مورد بازدید از داروخانه ها صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.