فعالیت پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد بعد از تعطیلات نوروز آغاز می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد یکی از طرح‌های مهم و مطالبه مردمی است که فعالیت آن بعد از تعطیلات نوروز آغاز می شود.

احمدرضا دالوند اظهار کرد: طرح راه‌آهن خرم آباد - دورود - اندیمشک یکی از بزرگترین پروژه های زیرساختی کشور است که عملیات اجرایی آن سال ۹۲ آغاز و تا سال ۹۷ فعال اما تا استقرار دولت سیزدهم تعطیل بود.

وی افزود: این پروژه تا سال ۱۴۰۲ تنها ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که تا پایان سال گذشته به ۵۱ درصد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: در جریان سفر رییس‌جمهور به لرستان جزو مصوبات سفر قرار گرفت و چهار هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه و ۱.۲ دهم میلیارد دلار اعتبارات ارزی به آن تعلق گرفت که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای این طرح هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار کارکرد قرارگاه خاتم پرداخت نشده است، اضافه کرد: فعالیت این طرح بعد از تعطیلات نوروزی آغاز می شود اما با ظرفیت گذشته نخواهد بود.

دالوند ادامه داد: تامین اعتبار لازم برای فعالیت پروژه خرم آباد - دورود - اندیمشک ضروری است و امیدواریم اعتبار درخواست شده تزریق شود و هیچ مشکلی جز منابع مالی برای ادامه فعالیت نخواهد داشت چرا که بیش از ۹۰ درصد تامین مالی این طرح از طریق تهاتر نفت خواهد بود.

وی ادامه داد: راه آهن خرم آباد - دورود - اندیمشک یکی از پروژه های اولویت دار ملی است و در راستای تکمیل راه های کریدوری کشور و به ویژه اتصال بندر امام خمینی (ره) به بندر انزلی که از این مسیر عبور می کند و می تواند ظرفیت ترانزیتی کشور را افزایش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.