خدمات رسانی هلال احمر به ۱۲ هزار مسافر در همدان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: ۱۱ هزار و ۹۰۹ مسافر نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا کنون از خدمات بشر دوستانه هلال احمر این استان بهره‌مند شده‌اند.

علی سنجربگی تصریح کرد: ۱۱ ایستگاه ثابت، سیار و موقت در ۶ شهرستان برای ارائه خدمات بشر دوستانه از جمله اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی راه اندازی شده است.

او گفت: در راستای خدمات بشر دوستانه پویش ملی بهبود رفتار‌های ترافیک ساز (بهرفت) از اواخر اسفند سال گذشته توسط معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر آغاز شده و تاکنون ۲ هزار و ۲۹۲ نفر به این پویش پیوستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان افزود: افراد با امضای این میثاق نامه و پیوستن به این پویش متعهد می‌شوند با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از انجام رفتار‌های مخاطره امیز و حادثه ساز پرهیز کنند.

او افزود: یکی دیگر از کارکرد‌های ایستگاه‌های خدمات بشر دوستانه پایش و کنترل فشار خون مسافران نوروزی است که تاکنون نسبت به تست و کنترل فشار خون یک هزار و ۴۸۴ نفر در این ایستگاه‌ها اقدام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: تیم سفیران حمایت‌های امدادی بشر دوستانه (سحاب) متشکل از ۲ دوچرخه سوار نیز در مناطق تفریحی و توریستی حضور یافته و خدمات امدادی نظیر بستن و پانسمان زخم و تروما را ارائه می‌دهند.

سنجربگی ادامه داد: پنج فضای دوستدار کودک در ۱۱ ایستگاه نوروزی هلال احمر دایر شده است که در این فضا‌ها تجهیزات بازی کودکانه، تئاتر عروسکی و نقاشی پیش بینی شده است تا علاوه بر بازی کودکان زمینه استراحت والدین فراهم شود که تاکنون یک هزار و ۶۴۹ کودک از این فضا بهره‌مند شدند.

اوگفت: همچنین ۲ خیمه نماز در مجاورت مساجد دایر شده است تا در صورت بسته بودن مساجد نمازگزاران بتوانند از این فضا برای اقامه نماز بهره گیرند.

سنجربگی افزود: بیشترین میزان ارائه خدمات در بین ۱۱ ایستگاه دایر شده، ایستگاه فعال در مجاورت غارعلیصدر است چرا که میزان مراجعه مسافران نوروزی برای بازدید از غارعلیصدر بیشمار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.