سالانه حدود ۴۲۰ هزار تن گیاهان دارویی در کشور تولید می‌شود

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد گفت: بنابر آمار از مجموع ۲۵۰ هزار هکتار سطح زیرکشت، سالانه ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار تن گیاهان دارویی در کشور تولید می‌شود.

حسین زینلی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار در حال حاضر سطح زیرکشت گیاهان دارویی ۲۵۰ هزارهکتار است که ۱۲۳ هزارهکتار به زعفران، ۳۰ هزارهکتار گل محمدی، ۳۰ هزارهکتار زیره و مابقی سایر محصولات همچون گشنیز، نعناع، حنا و ... اختصاص دارد.

به گفته او، سالانه ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار تن ماده اولیه از این میزان سطح زیرکشت گیاهان دارویی تولید شده که در عرصه‌های غذایی، دارویی و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زینلی ادامه داد: بنابر آمار در ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۷۷ تن زعفران با ارزش ۱۷۱ میلیون دلار  صادر شد. همچنین در ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۴۰ تن زعفران با ارزش ۱۴۴ میلیون دلار و سال ۱۴۰۰ رقمی بالغ بر ۲۶۳ تن زعفران به ارزش ۱۵۴ میلیون دلار صادر شد که این امر بدان معناست که در صورت مدیریت داخل، پذیرش برای زعفران بالاست.

 مجری طرح گیاهان دارویی  و مشاور وزیر جهاد گفت: سال گذشته صادرات گل محمدی و گلاب نسبت به ۱۴۰۱ افزایش داشته است به طوریکه طبق آمار در ۱۰ ماهه سال گذشته ۴۶۶ تن گل خشک و غنچه صادر شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۵۸ درصد رشد داشته است. همچنین در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲ رقمی بالغ بر ۱۳۵۶ تن گلاب صادر شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیشتر بوده است که افزایش صادرات بدان معناست که قدرت رقابت در بازار‌های خارجی بیشتر است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار