آماده باش ۳۸ تیم امدادرسانی هلال احمر قزوین

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: ۳۸ تیم عملیاتی این جمعیت از ابتدای تعطیلات نوروزی برای خدمت رسانی در آماده باش کامل قرار دارند.

ناصر صبوری سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به آماده باش ۳۸ تیم عملیاتی این جمعیت از ابتدای تعطیلات نوروزی، گفت: عملیات امدادرسانی جاده‌ای نیز توسط ۳۲ تیم با ۱۲۲ نیروی هلال احمر صورت می‌گیرد.

صبوری افزود: جمعیت هلال احمر استان در طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۳ که از ۲۴ اسفندماه گذشته آغاز شده با استقرار در ۲۳ پایگاه امداد و نجات، ۱۵ پایگاه ثابت و سه پایگاه موقت به همراه سه تیم جستجو با استفاده از سه قلاده سگ خدمات خود را به مسافران ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۹۹۰ ساعت در روز امدادگران استان با بهره گیری از ۲۹ دستگاه آمبولانس و ۹ دستگاه خودرو ست نجات در این طرح همکاری دارند تا سفری امن و ایمنی را برای مسافران نوروزی رقم بزنند.

صبوری ادامه داد: براساس آمارها، از ابتدای تعطیلات نوروزی تا امروز چهار مورد اسکان اضطراری به مسافران نوروزی، ارائه خدمات به ۷۵ مصدوم، ۲۲ مورد انتقالی به مراکز درمانی، ۲۳ امدادرسانی سرپایی، پنج فوتی در سطح جاده‌های استان و همچنین پنج مورد رهاسازی توسط امدادگران این جمعیت به انجام رسیده است.

این مسئول به انجام خدمات بشردوستانه طرح نوروز ۱۴۰۳ با همکاری معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان اشاره کرد و یادآور شد: براساس این طرح، پایگاه‌ها و امدادرسانان در مبادی ورودی و خروجی‌های شهر‌های استان با هدف کاهش آمار تصادفات مستقر شده اند و تاکنون نیز ۷۵۵ مورد آموزش مهارت‌های ایمنی و امدادی، ۲۵۸ مورد ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه و همچنین توزیع ۹۰ بسته غذایی بین مسافران را به انجام رسانده اند.

وی همچنین خدمات رسانی به ۲ هزار و ۵۹۱ مسافر در فضای دوستدار کودک، ۸۵ مورد مراجعه در خصوص پویش سبز و ۵۳۴ مورد مراجعه مسافران به خیمه‌های نماز و نیز ارائه اطلاعات به پنج هزار و ۱۳۹ مسافر در خصوص نقاط حادثه خیز از دیگر خدمات ارائه شده در طرح خدمات بشر دوستانه عنوان کرد.

صبوری با اشاره به پویش "به رفت"، بیان کرد: ۲ هزار و ۸۶۰ مورد مراجعه در این خصوص صورت گرفته که رانندگان طبق این پویش قول می‌دهند تا در مسیر جاده‌ها ایمن حرکت کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآور شد: از مسافران نوروزی درخواست داریم در هر نقطه از کشورمان از خدمات پایگاه‌های جمعیت هلال احمر بهره‌مند شوند و قبل از سفر نیز از شرایط جوی هوا مطلع باشند و به هشدار‌های هواشناسی و ستاد مدیریت بحران هم توجه کنند.

شماره تلفن ۱۱۲ در تمام نقاط کشور به نام جمعیت هلال احمر پاسخگوی شهروندان و مسافران نوروزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار