فوربس: کی‌یف جنگنده‌های F-16 را بلافاصله پس از عملیاتی شدن در نبرد از دست خواهد داد

یک مجله آمریکایی با اشاره به شکست‌های پی در پی اوکراین در برابر روسیه نوشت کی‌یف حتی با جنگنده‌های آمریکایی اف-۱۶ نیز کاری از پیش نخواهد برد.

مجله آمریکایی فوربس گزارش می‌دهد که نیرو‌های مسلح اوکراین هواپیمای F-16 را که اوکراین از دانمارک، هلند و نروژ به همراه خلبانان دریافت می‌کند، بلافاصله پس از ورود هواپیما به ناوگان در نبرد از دست خواهند داد.

در حال حاضر، اوکراین برای مقابله با بمب‌های هوایی روسیه ناتوان است. این کشور فاقد سیستم‌های موشکی و پرتابگر‌های ضد هوایی است، جنگنده‌های شوروی سابق آن برای شکست دادن بمب‌های گلاید روسی قدرتی ندارند؛ بنابراین به نظر می‌رسد اوکراین برای مقابله با روسیه حتی با دریافت جنگنده آمریکایی اف- ۱۶ بختی ندارد.

به محض اینکه اوکراین آنها را (اف-۱۶ ها) در هفته‌ها یا ماه‌های آینده وارد نبرد کند، آنها را از دست خواهد داد - احتمالاً بسیاری از آنها. 

پیش از این، دریاسالار راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو، گفته بود که جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی که شرکای غربی قول داده اند به کی یف منتقل کنند، در صورت عدم تامین به موقع قطعات یدکی، قادر به پرواز نخواهند بود. الکسی لئونکوف، کارشناس نظامی روسیه نیز به ریانووستی گفت: عرضه جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی از ناوگان کشور‌های مختلف ناتو به کی یف، توازن نیرو‌ها در جبهه را تغییر نمی‌دهد و آموزش خلبانان اوکراینی برای کشور‌های اروپایی بسیار طولانی و پرهزینه است. 

روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین در منجر به شکست این کشور نمی‌شود، بلکه کشور‌های ناتو را مستقیماً در این جنگ درگیر می‌کند و این اقدام «بازی با آتش» است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در این درگیری دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در انگلیس، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب، کمکی به مذاکرات نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت. برای اروپا نیز جنگ علیه روسیه اجتناب ناپذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار