معاون استاندار:

سیستان و بلوچستان پدیده نوظهور گردشگری است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان به عنوان پدیده نو ظهور گردشگری در حال مطرح شدن و خوشبختانه تاکنون از نظر مرز، زیرساختی و امنیت رشد خوبی داشته است.

رضا شریفی  اظهار کرد: از زمانی که ظرفیت رسانه پای کار آمده از سیستان و بلوچستان معرفی خوبی صورت گرفته؛ اکنون نیز وضعیت استان به لحاظ تکمیل ظرفیت‌های اقامتی و آماده بودن زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از گردشگران از شمال تا جنوب استان فراهم است.

وی ادامه داد: ۷۱ درصد ظرفیت‌های اقامتی سیستان و بلوچستان تکمیل شده. همچنین تا این لحظه یک میلیون و ۷۷۵ هزار و ۴۹۷ تردد جاده‌ای داشته‌ایم که پرترددترین مسیرها نیکشهر - چابهار، ایرانشهر - بمپور و زهک - میلک بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل وضعیت خوبی داشته ایم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت اسکان در استان عنوان کرد: در بحث اسکان ۵۰۴ واحد اقامتی با ظرفیت ۲۲ هزار و ۶۱۲ نفر موجود است که اکنون ۲ برابر این ظرفیت استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه سوخت یکسری نگرانی‌ها در سیستان و بلوچستان وجود داشت اما پیرو جلساتی که قبل از عید برگزار شد تدابیر خوبی صورت گرفت افزود: ۱۲۶ جایگاه سوخت و ۶۶ کارت سوخت اضطراری در استان آماده شده تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

شریفی خاطرنشان کرد: تعداد فوتی ها حوادث جاده‌ای در سیستان و بلوچستان ۱۰ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه نگران بودیم که بحث سیل و اخبار مرتبط با سیل در ساحل مَکُران در بحث مسافرت‌های نوروزی اثر بگذارد افزود: براساس آمارها خوشبختانه استقبال خوبی از سواحل مَکُران صورت گرفته است.

برچسب ها: استانداری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار