ضرورت جلوگیری از سستی و رکود و ایجاد امید در جامعه

خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: اولین محور مورد توجه در فرمایشات مقام معظم رهبری، امیدبخشی در جامعه بود که در سال جدید باید بتوانیم از ناامیدی، سستی و رکود جلوگیری کنیم و با امید حرکت خود را ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و عید نوروز، اظهار داشت: امید است بتوانیم با عمل به وظایف از برکات ماه مبارک رمضان در تمام سال بهره‌مند شویم و در سال جدید با تفکر جهادی و جهادی عمل کردن به مقاصد مشخص شده برسیم.

وی توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جدید به خصوص در راستای تقوای سیاسی را مهم دانست و افزود: اولین محور مورد توجه در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امیدبخشی در جامعه بود که در سال جدید باید بتوانیم از ناامیدی، سستی و رکود جلوگیری کنیم و با امید حرکت خود را ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام پیشرفت‌های حاصل در عمر جمهوری اسلامی ایران را امید آفرین دانست و اضافه کرد: ما از ابتدا تاکنون جلو آمده‌ایم و این علامت امید است و تنها جامعه‌ای ناامید می‌شود که گذشته تیره و تار داشته باشد.

وی وحدت را دومین مسئله مهم در فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: وحدت مسئله مهم در جامعه اسلامی است که باید به صورت ویژه به آن توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام وحدت بین هیأت‌های مذهبی، وحدت بین مردم و مسئولین، وحدت بین گروه‌های جهادی و فعالین اجتماعی و وحدت بین فرهنگیان، دانشگاهیان و اصناف را از مهم‌ترین وحدت‌ها در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: در جامعه کنونی ما زیر سوال‌بردن یکدیگر بیشتر از ایجاد همدلی و وحدت به چشم می‌خورد که باید این مورد اصلاح شود.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: وحدت تنها در درون شهر‌ها محدود نمی‌شود و وحدت برون شهری، وحدت استانی و وحدت ملی و کشوری در ایران اسلامی باید شکل گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ماندن در مسیر ولایت، نصرت و نصیحت یکدیگر و خیرخواهی را باعث ایجاد وحدت سیاسی در جامعه دانست و گفت: باید مراقب وحدت در جامعه باشیم و با همدلی و هم‌افزایی آن را تقویت کنیم و همچنین تقویت سپاه و بسیج به عنوان راهکاری برای ایجاد وحدت به شما می‌رود.

وی نامگذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم را مسئله مهم دیگر در فرمایشات ابتدای سال رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: تولید در تمام عرصه‌ها از جمله صنایع مادر، صنایع دارویی و صنایع عفاف و حجاب و... مدنظر، اشتغال‌زا و مورد نیاز کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور مبنی بر تولید ۹۰ درصد از کالا‌های اساسی در داخل کشور اضافه کرد: این امر مشارکت همه مردم را می‌طلبد و تولید باید به گونه‌ای سازماندهی شود که برای مردم شوق‌آور باشد.

وی در ادامه با توجه به پیش رو بودن میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام) و نامگذاری این روز به عنوان روز تکریم خیرین در پانزدهم ماه مبارک رمضان، گفت: وجود تفرقه در جامعه‌ی آن زمان، شخصیت شکنی و نفرت پراکنی از دلایلی بود که امامان معصوم مجبور به خانه‌نشین می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام عبرت گرفتن از گذشته و پیش بردن جامعه به سوی اصلاح را مهم دانست و افزود: خیرین باید با الگو گرفتن از کرامات مالی و اخلاقی امام حسن مجتبی (علیه السلام) امورات خیر خود را انجام دهند.

وی حمایت از مردم مقتدر غزه را در سال جدید مهم دانست و تاکید کرد: صهیونیست‌ها گویا هنوز نفهمیدند که در هر صورت شکست خورده‌اند و دیر یا زود جهان از جنایت‌های آنها مطلع و آگاه خواهد شد و باید با سرافکندگی نابودی خود را تماشا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار