پیام رزمایش کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ چه بود؟

وزیر دفاع گفت: همه قدرت‌های بزرگی که در رزمایش کمربند امنیت دریایی حضور داشتند طالب این هستند که در این منطقه حساس امنیت برقرار شود.

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، روسیه و چین در آخرین روز‌های سال گذشته با شعار «با هم برای برقراری صلح و امنیت» در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان به مدت ۲ روز برگزار شد. در این رزمایش ۵ کشور عمان، قزاقستان، پاکستان، آفریقای جنوبی و جمهوری آذربایجان به صورت ناظر حضور داشتند.

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در خصوص پیام این رزمایش گفت: مهم‌ترین پیام این رزمایش همان طور که در نام آن وجود داشت، صلح ثبات و امنیت در این منطقه بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: منطقه ما یک منطقه حساس و حیاتی است و این رزمایش نشان می‌دهد که همه قدرت‌های بزرگ که در این رزمایش حضور داشتند و حتی کشور‌هایی مثل عمان، پاکستان و آذربایجان که به عنوان عضو ناظر حضور داشتند همه طالب این هستند که در این منطقه حساس امنیت برقرار شود.

امیر آشتیانی تاکید کرد: بر همین اساس مهم‌ترین پیام رزمایش هم صلح و امنیت در این منطقه است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Austria
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
تصرف باغ هاي شمال تهران با جعل امضا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
آقای وزیر دفاع ! گمان نمی کنم ابر قدرتهای کمونیست سنتی منطقه در دوستی با شما جدی باشند ! خوب همین باجهایی که دارید به چین و روسیه میدید یک سومش و به غرب میدادید اونوقت هم هسته ای داشتیم هم تحریم نداشتیم هم عضو fatf بودیم و در نهایت مردم ایران اینهمه بدبختی متحمل نمیشد و زندگی چند نسل برزخ نمیشد !!!! روسیه و چین میخوان که دریای خزر و خلیج فارس و نفت و تجارت ایران مفتی مال انها بشه نه چیزدیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
شما اول اثبات کن دارن باج میدن بعد بیا حرف بزن! چرا روابط اقتصادی و نظامی ایران با چین و روسیه رو میگید باج دادن برا اینکه ضد انقلاب میگن یا خودتون هم فکر میکنید بعد حرف میزنید؟!مگه کشورهای غربی و ایران گفت ما نمیخواییم روابط اقتصادی داشته باشیم؟! خودشون گفتن یا پیشرفت های نظامیت و تعطیل کن و دست از حمایت مظلومان منطقه بکش بگذار ما راحت به چپاولمون در منطقه ادامه میدیم یا ما تحریمت میکنیم، از بندهای fatf عدم تامین مالی نیروهای تروریستی هست و این نیروهای تروریستی و کی تعیین میکنه تروریست هستن یا نه، آمریکا، محض اطلاعتون نیروی سپاه ایران جزو سازمان های تروریستی از منظر آمریکا محسوب میشه، خداییش فکر کنید به جایی برنمیخوره
آخرین اخبار