اتوبوس گردشگری در مهاباد راه‌اندازی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: همزمان با آغاز تعطیلات عید، اتوبوس گردشگری برای ارائه خدمات رایگان به مسافران نوروزی در این شهرستان راه‌اندازی شد.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: اتوبوس گردشگری رایگان با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به مسافران نوروزی با همکاری شهرداری فعال شده است.

وی با بیان اینکه راهنمای گردشگری نیز این اتوبوس همراهی خواهد کرد، اضافه کرد: این اتوبوس گردشگری ساعت ۹ صبح از مسیر ستاد مرکزی اسکان واقع در مدرسه شبانه روزی امین الاسلام و میدان شهرداری مهاباد حرکت کرده و علاقه‌مندان را به مناطق تعیین شده انتقال می‌دهد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد با اشاره به اینکه این اتوبوس هر روز پس از سوارکردن گردشگران آنان را به اماکن تفریحی و گردشگری جابه‌جا می‌کند، بیان کرد: موزه مفاخر، مسجد جامع، موزه مردم شناسی حمام میرزا رسول، حوضخانه‌های رستم بیگ و شاه درویش، تاج سد مهاباد و نمایشگاه‌های صنایع دستی و آداب و سنن فرهنگ کردی در تالار وحدت از جمله این مکان هاست.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در غرب کشور به شمار می‌رود که به نگین گردشگری آذربایجان مشهور شده است.

مهاباد دارای جاذبه‌های متعدد گردشگری، آب و هوای بکر، موقعیت خاص جغرافیایی و زیبایی کم نظیر بوده و وجود این ظرفییت‌ها باعث شده است تا این شهر همه ساله پذیرای شمار زیادی از گردشگران از اقصی نقاط کشور باشد.

مهاباد ۹۴ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب‌کانی‌برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهمترین اثر‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.