ترافیک نیمه سنگین در سه محور ارتباطی چهارمحال و بختیاری

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ترافیک در سه مسیر شهرکرد به شلمزار، بروجن به لردگان و لردگان به یاسوج و خوزستان نیمه‌سنگین و روبه افزایش گزارش شده است.

سرهنگ غلامعلی نوربخش اظهار داشت: با وجود افزایش تردد‌ها در زمان حاضر هیچ گونه انسداد راه گزارش نشده و ترافیک در سایر محور‌های ورودی و خروجی استان عادی و روان گزارش شده است.

وی در خصوص حوادث جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲ فروردین ۱۴۰۳، افزود: با توجه به کاهش سه درصدی آمار تردد‌ها براساس آمار اعلام شده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛ شمار تصادف‌های فوتی در این مدت نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

سرهنگ نوربخش اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی پلیس راه تاکنون تنها یک فقره تصادف فوتی در شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری در اثر واژگونی سواری پژو و جان باختن یک نفر به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه به ثبت رسیده است.

وی در خصوص تصادف‌های جرحی و خسارتی افزود: با این وجود آمار‌ها بیانگر افزایش روند تصادف‌های جرحی و خسارتی در این استان است.


بیشتر بخوانید


سرهنگ نوربخش بیان داشت: با توجه به اینکه بیشتر جاده‌های چهارمحال و بختیاری دو طرفه، کوهستانی و پرپیچ و خم است تخطی از سرعت مطمئنه و خواب آلودگی خطر تصادف رخ به رخ و انحراف از جاده را به دنبال دارد.

وی افزود: سفر‌های دسته جمعی ایام نوروز نیز موجب شده تعداد مجروحان افزایش یابد.

سرهنگ نوربخش تاکید کرد: مسافران و رانندگان در روز‌های باقیمانده از تعطیلات نوروزی ملزم به رعایت سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی، رانندگی نکردن در زمان خستگی و خواب آلودگی، بستن کمربند ایمنی و خودداری از استفاده موبایل در هنگام رانندگی هستند.

وی ادامه داد: امسال خودرو‌های سواری ۶۵ درصد تصادف‌های در استان هستند و بیشتر تصادف‌ها در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده است.

گفتنی است؛ در چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه برون شهری اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد که از این میزان ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه و چهارخطه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی و دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

این استان دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و دو هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است که جاده ترانزیت شهرکرد به خوزستان (بروجن به لردگان) به عنوان یکی از محور‌های شریانی و ترانزیت کشور در مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب‌غرب و جنوب کشور است که روزانه بیش از ۳۸ هزار تردد در این محور انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار