کمک ۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان اعلام کرد که نزدیک به پنج میلیون یورو به افغانستان کمک می کند.

نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان اعلام کرد که نزدیک به پنج میلیون یورو به افغانستان برای تقویت امنیت غذایی در سه استان این کشور کمک می کند.

نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان افزود که حدود پنج میلیون یورو به سازمان «اقدام علیه گرسنگی» برای تقویت امنیت غذایی در سه استان «بدخشان»، «دایکندی» و «غور» کمک می‌کند.

این نمایندگی با انتشار اطلاعیه‌ای گفت کمک این اتحادیه بیش از ۲۶ هزار نفر از شهروندان افغانستان را در سه استان بدخشان، دایکندی و غور مورد حمایت قرار می‌دهد و جوامع روستایی نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.

در ادامه این اطلاعیه‌ای گفته شده است این کمک می‌تواند با تقویت تولیدات کشاورزی و حمایت از مشاغل کوچک و تولیدی در زندگی افرادی که با سوءتغذیه، ناامنی غذایی و کمبود منابع برای کشاورزی مواجه هستند، تغییر ایجاد کند.

انتقال دانش و مهارت در فعالیت‌های کشاورزی با درنظرداشت جایگاه ویژه برای زنان و جوانان، بخش دیگر از اهداف این برنامه ذکر شده است.

مسئول دفتر «سازمان اقدام علیه گرسنگی در افغانستان» گفت استان‌هایی که در این طرح شامل شده‌اند، از سطح بالای ناامنی غذایی رنج می‌برند. وی افزود میزان ناامنی غذایی حاد در استان‌های بدخشان و دایکندی ۴۰ درصد و در ولایت غور ۴۵ درصد است.

بر اساس گزارش نهادهای بین‌المللی، اکنون در افغانستان حدود ۱۵.۸ میلیون نفر با ناامنی غذایی شدید مواجه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار