آمادگی دفاتر پیداشدگان برای خدمت به زائران نوروزی در حرم مطهر رضوی

۹ دفتر پیداشدگان حرم مطهر رضوی به صورت شبانه‌روزیرای خدمت به زائران نوروزی آماده است.

این دفاتررسیدگی به امور پیداشدگان و گمشدگان ارادتمندان امام هشتم (ع) را در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در این سرای قدسی برعهده دارد.

دفاتر پیداشدگان حرم مطهر رضوی در صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، کوثر، مسجد گوهرشاد، رواق‌های دارالحجه و حضرت زهرا (س)، رینگ‌های شیخ طوسی و شیخ طبرسی و باب الرضا (ع) فعال است.

همه این دفاتر با سیستم‌های متصل به شبکه به یکدیگر مرتبط هستند و زائران گم شده امکان ثبت پیام برای همراهان خود، انجام تماس تلفنی با اقوام و نزدیکان‌شان و همچنین شارژ تلفن همراه خود برای تماس با همراهان‌شان را در آنها دارند.

فعالیت ۵ دفتر مادر و کودک

همچنین به همت اداره امور تسهیلات زائران حرم مطهر رضوی، ۵ دفتر پیداشدگان علاوه بر خدمات پاعلام شده، ارائه خدمات ویژه مادر و کودک اعم از امکان استراحت و شیردهی به کودک، تعویض لباس و تعویض پوشک کودک را به بانوان زائر و مجاور این آستان مقدس برعهده دارند و این خدمات هم اکنون در دفاتر صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، کوثر، شیخ طوسی و باب الرضا (ع) ارائه می‌شود.

مجموع خدمات دفاتر پیداشدگان با مشارکت حدود هزارو ۷۰۰ بانوی خادمیار در نوبت‌های گوناگون به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود چنان‌که به همت این خادمیاران هر ساله بسیاری از زائران گمشده در صحن و سرای رضوی به ویژه کودکان و سالمندان به آغوش گرم خانواده‌هایشان باز می‌گردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.