۱۹ پایگاه امداد و نجات زنجان آماده امدادرسانی به مسافران است

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: پایگاه‌ها و تیم‌های عملیاتی این استان در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی استان در ۱۹ پایگاه امداد و نجات بین شهری و هشت مرکز پشتیبان برای امدادرسانی آماده هستند.

حکمت‌اله هاشمی مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: به دنبال هشدار نارنجی هواشناسی در خصوص رگبار باران و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و بارش برف در ارتفاعات با احتمال کولاک، تیم های عملیات و خانه های هلال در همه مناطق استان در حالت آماده باش برای پاسخگویی به حوادث احتمالی ناشی از این شرایط جوی شده اند.

وی یادآوری کرد: هم اکنون ۱۲ پایگاه ثابت و هفت پایگاه موقت امداد و نجات هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان زنجان با بیش از ۱۲۵ امدادگر و نجاتگر و کادر به صورت روزانه آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: علاوه بر این هفت مرکز پاسخگویی اضطراری، یک مرکز کنترل هماهنگی عملیات، تیم های واکنش سریع، تیم توانا(بانوان امدادگر)آنست، کوهستان و امدادهوایی نیز آماده باش هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد: در کنار این تیم ها جهت پاسخگویی به موقع و سریع به حوادث احتمالی یک فروند بالگرد، یک دستگاه قایق جی مینی و سایر تجهیزات نجات نیز در صورت نیاز در عملیات ها بکار گیری خواهد شد.

وی متذکر شد: هموطنان هنگام هشدار وقوع کولاک، بارش برف و باران از صعود به ارتفاعات و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال ‌احمراستان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.