افتتاح ۱۷ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

۱۷ کیلومتر بزرگراه در محدوده شهرستان کوثر در جاده اردبیل - سرچم زیر بار ترافیک رفت.

با حضور سید حامد عاملی، استاندار اردبیل، ۱۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر اردبیل- سرچم، (۱۳ کیلومتر در محدوده شهرستان کوثر و چهار کیلومتر بعد از محدوده بودالالو) به بهره برداری رسید.

استاندار اردبیل در حاشیه بهره برداری از این پروژه اظهار کرد: امسال احداث ۸۵ کیلومتر بزرگراه در سطح استان برنامه ریزی شده بود که از این میزان ۴۵ کیلومتر آسفالت لایه دوم اجرا شده و زیر بار ترافیک رفته بود امروز هم ۱۷ کیلومتر دیگر تکمیل و به بهره برداری رسید.

همچنین در این مراسم محبوب حیدری، مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بر اساس قولی که در ابتدای سال به مردم و مسئولین استان داده بودیم، مقرر شد ۸۵ کیلومتر بزرگراه به مجموع بزرگراه‌های استان اضافه شود که پیش از این لایه اول این میزان بزرگراه اجرا شده و ۴۵ کیلومتر دیگر هر دو لایه آسفالت اجرا شده و به بهره برداری رسیده است.

او اضافه کرد: در آستانه نوروز و شروع سفر‌های نوروزی، لایه دوم ۱۷ کیلومتر دیگر با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اجرا و زیر بار ترافیک رفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآور شد: هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه ۴۰۰ میلیارد ریال است که این میزان قطعا در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

جاده اردبیل- سرچم اصلی‌ترین مسیر ارتباطی مرکز استان اردبیل به مرکز کشور است و عملیات تعریض و تبدیل آن به بزرگراه جزو اولویت‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.