بیش از ۱۰ هزار بانوی سرپرست خانوار در مشهد به خودکفایی رسیدند

رئیس موسسه خیریه امام جواد (ع) مشهد گفت: بیش از ۱۰ هزار بانوی سرپرست خانوار توسط این موسسه از طریق مشاغلی همچون خیاطی، فرش‌بافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی به خودکفایی رسیده‌اند.

قاسم هاشمی رئیس موسسه خیریه امام جواد (ع) مشهد گفت: موسسه خیریه امام جواد (ع) در مشهد در سال ۱۳۶۷، شعبه آن در هرات در سال ۱۳۷۲ و در کابل در سال ۱۳۸۹ تاسیس شده است.

او با بیان اینکه این موسسه در ۲۲ نقطه از حاشیه شهر مشهد در زمینه معیشت و اشتغال جمعیت این مناطق خدمت رسانی می‌کند، افزود: تا کنون از سوی این موسسه به بیش از ۲۰ هزار کودک و نوجوان از منطقه "قُرُقی" مشهد آموزش قرآنی ارائه شده است.

رئیس موسسه خیریه امام جواد (ع) مشهد با بیان اینکه در این موسسه کلاس‌های آموزش تلاوت قرآن برای نونهالان از پنج سالگی آغاز می‌شود، ادامه داد: این موسسه اکنون در منطقه محروم قرقی مشهد ۳۰ بانوی حافظ قرآن کریم دارد که از یک جزء تا کل کلام الله مجید را حفظ هستند.

هاشمی بیان کرد: از کشور برادر افغانستان نیز استادان خوشنویس و قاری قرآن از جمله نجیب‌الله انوری و محمدعلی عطارهی، که در پژوهش‌های آستان قدس رضوی همکاری داشته اند، در زمینه آموزش تلاوت قرآن و خوشنویسی با این موسسه همکاری دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.