جریمه میلیونی شکارچی جوجه‌تیغی در نهاوند

رئیس حفاظت از محیط‌زیست نهاوند گفت: شکارچی غیرمجاز جوجه‌تیغی در بخش خزل نهاوند به پرداخت ۶۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

عزیز قیاسی گفت: حفظ و حراست از محیط‌زیست و وحوش و حیوانات این محیط وظیفه همه است.

او گفت: با مسئولیت‌پذیری همشهریان و گزارش شکار‌های غیرمجاز در این بخش می‌توان شاهد محیط‌زیستی زیبا با انواع گونه‌های جانوری و گیاهی باشیم.

رئیس حفاظت از محیط‌زیست نهاوند گفت: شکارچی که در حوزه بخش خزل نهاوند مبادرت به کشتار جوجه‌تیغی‌ها می‌کرد؛ حسب کیفر صادره از محاکم جزایی دادگاه این بخش به کیفر حبس و جزای نقدی محکوم شد.

قیاسی گفت: با رعایت ملاحظات قانونی، کیفر حبس متهم موردنظر به جزای نقدی و مجموعاً به پرداخت ۶۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

او گفت: متهم یادشده متحمل پرداخت ضرر و زیان وحوش شکار گردیده و همچنین محرومیت‌های قانونی از قبیل محرومیت حمل سلاح و اخذ پروانه شکار نیز می‌شود.

رئیس حفاظت از محیط‌زیست نهاوند گفت:از همه شهروندان درخواست کرد: حامی جانداران وحشی باشند و از کشتار و شکار آنها خودداری نمایند، زیرا بقا و حیات ما انسان‌ها به‌نوعی به وجود آنها وابسته است و شلیک به آنها درواقع شلیک به خود است.

قیاسی در خصوص با برنامه اقدام ملی مسیر سبز ایران پاک گفت: این اداره با همکاری شهرداری نهاوند، ادارات مرکز بهداشت، راهداری و همکاری کارکنان کارخانه‌های سیمان نهاوند و کاسپین کوه دشت مبادرت به پاک‌سازی محور جاده‌ای نهاوند به ملایر از حیث وجود پلاستیک‌ها و زباله‌های حاشیه این محور مواصلاتی کردند.

او گفت: از شهروندان تقاضا داریم از ریختن زباله و نخاله در حریم محور‌های جاده‌ای خودداری کنند و در ارتقا فرهنگ زیست‌محیطی شهر و روستا‌ها کوشا باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.