جابه‌جایی ۱۷ میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۷ میلیون نفر با انواع ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا می‌شوند که افزایش ناوگان در این بخش مورد توجه است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در آیین سراسری آغاز اجرای پویش چشم به راهیم گفت: هدف گذاری که برای ساخت  راه  روستایی انجام شده بود ۸ هزار کیلومتر بود که از آن عبور کردیم  و در حال حاضر شاهد رشد ۲۰ درصدی در این بخش هستیم. 

وی افزود: تامین زمین در روستاها از ۶۰۰ هزار قطعه عبور کرده و در بحث ساخت و احداث مسکن‌های روستایی از ۴۷۰ هزار واحد مسکونی عبور کرده‌ایم.

او ادامه داد: ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر تا به امروز در حوزه راه‌های روستایی  احداث و روکش آسفالت انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توجه بیش از پیش به روستا در حوزه مسکن، راه روستایی و زمین از مؤلفه‌های ماندگار شدن  مردم در روستاها  به شمار می‌رود، افزود: بنابراین اگر طرح‌های توسعه مساکن روستایی مناسب نباشد نمی‌شود توقع داشت که مردم در این مناطق ماندگار شوند.

بذرپاش به رفع نقاط حادثه خیز اشاره کرد و گفت: از سازمان راهداری برای رفع نقاط حادثه خیز تشکر می‌کنم و تا به امروز ۷۲۵ نقطه رفع شده است که این اقدام با همکاری پلیس راه انجام شده و رکورد خوبی در این بخش زده شد و رفع آن‌ها باعث کاهش حجم تصادفات خواهد شد.

وی افزود: ۸۰ درصد از دلایل تصادفات به عوامل انسانی بازمی‌گردد. بنابراین  تبیین و تبلیغ نقش جدی در این بخش دارد؛ همچنین خواب آلودگی و سرعت غیر مجاز از دیگر عوامل در تصادفات جاده‌ای است که سرنشینان باید به این موضوعات توجه کنند.

وی افزود: رفع ۸۷۷ نقطه حادثه خیز تا پایان دولت هدف گذاری شده که   ۴۱۲ نقطه حادثه خیز امسال  مرتفع شد و مابقی سال آینده برطرف می‌شود.

بذرپاش اظهار کرد: ۱۷ میلیون نفر با انواع ناوگان حمل و نقلی جابه‌جا می‌شوند‌؛ بنابراین توسعه ناوگان سیاست اصلی ما است که باید با استفاده از منابع مالی و تسهیلات شاهد رشد و توسعه ناوگان حمل و نقل در این بخش باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمامی ناوگان حمل و نقل عمومی که به عنوان ناوگان مسافری وارد این بخش شده و در حال حاضر به عنوان سرویس در کارخانجات فعالیت می‌کنند به ناوگان حمل‌ونقل عمومی بازگردند، افزود: سازمان راهداری در این بخش نقش جدی دارد و باید تمامی این ناوگان وارد مدار حمل و نقلی شوند تا بخشی از این نقصان جبران شود.

بذرپاش اظهار کرد: راهداری ۷ هزار نیروی راهدار دارد که تمامی آن‌ها در شرایط  سخت و دشوار آب‌وهوایی فعالیت می‌کنند و طبق دستوری که  ارائه شده از سال آینده تمامی نیروهای راهداری قرارداد مستقیم با سازمان راهداری منعقد می‌کنند که بخشی از حقوق آن‌ها افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار