عملیات اجرایی پروژه ۳۰۰ واحدی نیرو‌های مسلح در شیراز آغاز شد

‌عملیات اجرایی پروژه ۳۰۰ واحدی نیرو‌های مسلح استان فارس واقع در بلوار مهندسین شیراز با حضور نماینده وزیر دفاع و مدیرکل مسکن و شهرسازی و فرماندهان نظامی آغاز شد.

در راستای اجرای منویات فرماندهی کل قوا و تحقق برنامه‌های دولت سیزدهم در تامین مسکن ملی، قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح استان فارس، با حمایت استاندار فارس و مدیرکل مسکن و شهرسازی، تعداد ۱۸۰۰ واحد مسکونی را در استان فارس با حضور مجازی ریس جمهور و فرماندهان عالی رتبه لشکری کلید زد.

آیین آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها امروز شنبه در محل پروژه ۳۰۰ واحدی پرنیان واقع در بلوار مهندسین شیراز با حضور عابدی نماینده وزیر دفاع و مدیرکل مسکن و شهرسازی و فرماندهان نظامی برگزار شد.

محمد علی حامدی دبیر قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح استان فارس در این مراسم اشاره کرد: از تعداد ۲۵۰۰۰ واحد سهم نیرو‌های مسلح در استان فارس، حدود ۱۳۵۰۰ واحد کارسازی و اجرا شده و ۶۷۰ هکتار از اراضی نیرو‌های مسلح جهت مسکن ملی کارکنان نیرو‌های مسلح و مردم در چرخه تولید قرار گرفته است.

او افزود: از ۱۸۰۰ واحد تعریف شده در استان فارس، ۱۵۰۰ واحد سهم کارکنان نیروی زمینی ارتش و ۳۰۰ واحد سهم قرارگاه مسکن ودجا با نام پروژه پرنیان واقع در بلوار مهندسین نیز امروز توسط ریاست جمهوری دستور به آغاز عملیات اجرایی شده است.

دبیر قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح استان فارس بیان کرد: این پروژه در ۱۰ طبقه و سه بلوک پیش بینی شده که واحد‌های یکخوابه، دوخوابه و سه خوابه را در خود جای داده است؛ همچنین معماری این پروژه منحصر بفرد بوده و بعنوان نماد شهری منطقه استفاده خواهد شد.

حامدی اظهارکرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان با مصالح و مواد ساختمانی درجه یک ایرانی و در ۳ سال اجرا خواهد شد.

دبیر قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح استان فارس با تصریح بر اینکه فضای سبز زیبا، سالن ورزشی، سالن اجتماعات، و تعدادی واحد‌های خدماتی از جمله مزایا و امکانات رفاهی این پروژه است، در پایان از حمایت‌های استاندار فارس، مدیرکل مسکن و شهرسازی، شهردار شیراز و شهردار منطقه ۴ و سایر مدیران استانی، قدردانی کرد.

محمود طالبان مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: یکی از وظایفی که به عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است تامین زمین در جهت حل مشکل مسکن نیرو‌های مسلح است. در یکسال گذشته حدود ۶۷۰ هکتار زمین (۲۰۰ هکتار در شهرستان فسا برای سپاه، ۲۰۰ هکتار در شهرشیراز برای سپاه، ۲۶۰ هکتار در شیراز با ارتش و ۱۰ هکتار با وزارت دفاع در شیراز) با نیرو‌های مسلح به توافق رسیدیم.

او افزود: تعداد ۲۵ هزار نفر نیروی مسلح فاقد مسکن در استان فارس داریم که تا امروز حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ واحد آن (حدود ۵۳ درصد) اراضی تامین و در اختیار آنها قرار گرفته و در حال احداث است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.