آذربایجان‌غربی رتبه نخست نرخ ازدواج را در کشور به خود اختصاص داد

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی گفت: طبق آخرین بررسی و آمار، این استان با نرخ ۷.۵ ازدواج به ازای هر هزار نفر، رتبه نخست کشوری را در سال جاری به خود اختصاص داده است.

سعید احمدی مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی گفت: در حالی نرخ ازدواج در استان ۷.۵ به یک‌هزار نفر است که این نرخ در کشور به حدود ۶ در هر هزار نفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: پارسال  آذربایجان‌غربی با نرخی حدود امسال در رده سوم کشوری قرار داشت که امسال این رتبه، ۲ رده بهبود یافته است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال، ۲۱ هزارو ۴۶۲ رویداد ازدواج در استان به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵۶ مورد معادل ۱.۲ درصد افزایش دارد که این آمار، خبر بسیار خوبی برای استان به شمار می‌رود.

احمدی گفت: در ۸۱.۳ درصد ازدواج‌های به وقوع پیوسته در این بازه زمانی زوجین محل سکونت خود را شهری و ۱۸.۷ درصد آنان محل سکونت خود را روستایی اعلام کرده اند.

وی افزود: ۵.۱ درصد از کل ازدواج‌های انجام گرفته در این بازه زمانی در کشور مربوط به آذربایجان‌غربی است.

وی اظهار کرد: البته این رشد در برخی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی از جمله ارومیه بیشتر بوده و ۴.۵ درصد در مرکز استان رشد ثبت ازدواج را طی ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد بودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.