درخواست قطر برای تحقیقات مستقل درباره جنایت علیه روزنامه‌نگاران

قطر خواستار تحقیقات سریع و مستقل سازمان ملل درباره جنایت اسرائیل علیه خبرنگاران در نوار غزه شد.

قطر اعلام کرد جنگ علیه غزه شاهد بزرگترین جنایت علیه روزنامه‌نگاران در تاریخ جنگ‌های مدرن بود.

براساس گزارش القدس العربی، عبدالله النعمه، سومین دبیر گروه حقوق بشر در وزارت امور خارجه قطر، برای حمایت از خبرنگاران در برابر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در پنجاه و پنجمین نشست این شورا که در حال حاضر در ژنو برگزار می‌شود، این مطالب را بیان کرد.

این دیپلمات قطری گفت: تعداد خبرنگاران شهید غزه از ۷ اکتبر تاکنون به بیش از ۱۳۰ خبرنگار و مجروح شدن ۱۶ نفر دیگر، ناپدید شدن ۴ نفر و بازداشت ۲۵ نفر رسیده است.

او اعلام کرد: احتمالا این تعداد افزایش می‌یابد و آن را به بزرگترین تلفات روزنامه‌نگاران در تاریخ جنگ‌های مدرن تبدیل می‌کند.

النعمه انجام تحقیقات سریع، مستقل و بی‌طرفانه مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی و همچنین حصول اطمینان از اینکه سران رژیم صهیونیستی از این تخلفات و جنایات در امان نخواهند ماند را خواستار شد.

از جمله خبرنگارانی که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسید، منتصر الصواف عکاس آناتولی بود که با وجود از دست دادن خانواده و ۴۵ نفر از بستگانش در حملات در شمال نوار غزه، اصرار داشت که به کار خود ادامه دهد. الصواف در بمباران جنگنده‌های صهیونیست در اوایل دسامبر گذشته به شهادت رسید.

 با وجود آغاز ماه مبارک رمضان، نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌اند که علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، ده‌ها هزار غیرنظامی را که بیشتر آنها کودک و زن هستند، قربانی کرده و تخریب گسترده زیرساخت ها را در پی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار