برگزاری جشن‌های سراسری رمضان در سطح استان تهران

مدیرکل اجتماعی استانداری تهران گفت: رویداد فرهنگی مذهبی جشن رمضان با هدف تقویت همبستگی و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود.

 مرتضی خدمتکار آرانی با اشاره به برگزاری رویداد فرهنگی مذهبی جشن رمضان در سطح استان تهران گفت: رویداد فرهنگی مذهبی جشن رمضان در تقارن ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا و عید نوروز با هدف ایجاد فرصت برای افزایش فضای پرشور و نشاط در جامعه برنامه ریزی و برگزار می‌شود. این رویداد شاد با رویکرد فرهنگی، بستری را در جمع اقشار مختلف استان تهران در قالب جشنواره ها، نمایشگاه ها، اجرای آئین‌ها و رسوم و سنت‌های بومی و محلی فراهم می‌کند.

مدیرکل اجتماعی استانداری تهران اظهار کرد: این رویداد فرهنگی مذهبی ورزشی ذائقه‌های مختلف را با توجه به برنامه‌های متنوع پوشش می‌دهد و امیدواریم بتواند تحول فرهنگی ویژه‌ای در استان تهران به‌ویژه شهرستان‌هایی که دارای اقوام مختلف ایران هستند، ایجاد کند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج سنت‌های کهن ایرانی اسلامی تاکید کرد: در شهرستان‌هایی همچون بهارستان با تراکم اقوام مختلف از سراسر ایران اسلامی و شهرستان‌هایی، چون فیروزکوه و دماوند با پیشینه کهن و دیگر شهرستان‌ها برآن شدیم تا برنامه ریزی دقیقی برای ترویج این آئین و رسوم و آداب کهن داشته باشیم.

خدمتکار با اشاره به زمان آغاز این رویداد خاطرنشان کرد: این رویداد مهم فرهنگی مذهبی از شنبه پنجم رمضان به صورت سراسری در استان تهران در راستای تقویت همبستگی و انسجام بیشتر اقوام و طوایف آغاز شده و تا ۱۵ رمضان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) کار خود را در شهرستان‌های ری و شهریار به اتمام می‌رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار