در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نتانیاهو اوضاع خوبی ندارد و آتش بس دائمی به ضرر اوست

تقوی گفت: آبروی آمریکایی‌ها در خیلی از موارد در سطح جهان رفته و به همین دلیل، بایدن کمک‌های محدودی را برای مردم غزه انجام داد.

بر اساس گزارش سازمان ملل که در روز ۱۵ ژانویه منتشر شد، اکثر بزرگسالان غزه کمتر از یک بار در روز به غذا دسترسی دارند و حداقل ۳۰ درصد از کودکان نیز از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند. 

سازمان جهانی غذا که تلاش می‌کند روزانه به یک میلیون و سیصد هزار نفر در غزه غذا برساند پیش از این از کمبود شدید آب نیز ابراز نگرانی کرده بود. 

بر طبق آمار، هر نفر در غزه به کمتر از ۲ لیتر آب در روز دسترسی دارد که این میزان کمتر از حداقل لازم است. دسترسی به آب شرب نیز با از بین رفتن زیرساخت‌های تصفیه آب بسیار دشوار شده است.

علیرضا تقوی کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با کمک‌های غذایی آمریکا به غزه و نمایش رسانه‌ای این کشور اظهار کرد:کمک‌هایی که آمریکایی‌ها به عنوان کمک غذایی به فلسطین انجام دادند کمک‌های محدودی بود؛. به دلیل حجم جنایات اسرائیل فشار زیادی روی دولت بایدن به وجود آمده و موقعیت بایدن در امریکا و جهان تضعیف شده است.

وی افزود: آبروی آمریکایی‌ها در خیلی از موارد در سطح جهان رفته و به همین دلیل بایدن کمک‌های محدودی را برای مردم در شمال نوار غزه انجام داد.

تقوی ادامه داد: مثلا در شمال غزه ۳۸ هزار وعده غذایی از طریق آسمان‌ها برای مردم انداخته شده است و برای ۷۰۰ هزار نفر جمعیت غزه که مدت‌ها است در آن منطقه گرسنه و بی غذایی را تجربه می‌کنند ۳۸ هزار وعده غذایی چیز زیادی نیست که البته همین نیز باعث تلفاتی برای فلسطینی‌ها شد؛ لذا این عمل به دلیل وضعیت آمریکا و بایدن در افکار عمومی آمریکا و جهان بود.

وی درباره آتش بس احتمالی گفت: شخصا به انجام آتش بس به هر نحوی امیدوار نیستم. نتانیاهو اوضاع خوبی ندارد و آتش بس به ضرر اوست.

وی ادامه داد: امکانات مقاومت حفظ شده و در نبرد‌ها دست برتر را دارند و به همین دلیل تن به یک آتش بس موقت نخواهند داد و آتش بس دائمی هم که مد نظر مقامت و حماس است شخص نتانیاهو به هیچ وجه قبول ندارد و اگر این اتفاق بیوفتد نتانیاهو به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده است و باید از قدرت کنار رود.

تقوی در انتها گفت: احساس می‌کنم که جنگ ادامه دارد و امیدوار به ایجاد آتش بس دائمی در این منطقه نیستم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
علی کمالی
۲۱:۵۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
چرا جبهه مقاومت زیر ساخت های اسرائیل مانند برق وآب وفرودگاه های اسرائیل را مورد هدف قرار نمدهدتا اسرائیل را زمینگیر کند؟ جبهه مقاومت اگر می خواهد زودتر اسرائل را از دربیاورد باید بازیر ساخت های اسرائیل غاصب حمله کندتا اسرائیل را فلج کند
آخرین اخبار