از اجرای مانور نوروزی تا آمادگی امدادگران بندر خرمشهر در حوادث احتمالی

بندر خرمشهر  در آستانه آغاز طرح سفرهای دریایی نوروزی، مانور امداد و نجات و اطفای حریق را اجرا کرد.

مانور ۲ منظوره آدم به دریا و اطفای حریق در رودخانه کارون توسط بندر خرمشهر منظور آمادگی بیشتر امدادگران برگزار شد.

اعزام شناورهای جست و جو و نجات شامل ناجی چهار ، ۲ قایق رسکیو و بایندور، کارشناسان جست و جو و نجات، هماهنگی با آتش‌نشانی و اعزام چهار آتش نشان با ناجی چهار و گزارش لحظه به لحظه از هل مرحله به هماهنگ کننده عملیات از جمله موارد امدادی بود که در جریان آتش سوزی یک شناور و به آب اندازی چهار نفر در رودخانه کارون مقابل مجتمع تجاری تفریحی برلیان و ارسال گزارش به کارشناسان امداد و نجات بندر صورت گرفت.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین از آغاز طرح ایمنی سفرهای نوروزی بندر خرمشهر خبر داد و گفت:  این طرح تا ۲۴ فرودین سال ۱۴۰۳ در محدوده رودخانه کارون از ابتدای دهانه کارون تا انتهای پل آزادی (قدیم) انجام خواهد شد.

به گفته او در قالب این طرح هفت فروند شناور ناجی و حدود ۵۰ نفر بازرس در ایام نوروز در محدوده طرح، برای اطمینان از ایمنی سفرهای نوروزی مستقر خواهند شد.

عسکری ادامه داد:  توزیع جلیقه نجات، نظارت بر رعایت نکات ایمنی از سوی شناورها و همچنین ورود برای انجام عملیات نجات در صورت بروز مشکل، بخشی از وظایف اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر برای رقم خوردن تجربه‌ای شیرین از تفریح‌های آبی در شهرستان خرمشهر است.

در جریان برگزاری این مانور، تعدادی از مسوولان خرمشهر و جمعی از شهروندان نیز حضور داشتند.

برچسب ها: ماه رمضان ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
هر کی میخواد چیزی بخوره باید روش رو به دیوار بکنه