راه اندازی ۲۴ بازارچه موقت عرضه محصولات در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه سال نو، ۲۴ بازارچه موقت عرضه محصولات و فرآورده‌های مصرفی در استان راه‌اندازی شد.

کیومرث مرادی اظهار داشت: در راستای ارتقای معیشت و تامین اقلام و کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، علاوه بر ایجاد نمایشگاه بهاره در شهرکرد، ۲۴ بازارچه موقت عرضه محصولات و فرآورده‌های مصرفی نیز در سطح استان راه‌اندازی شده است.

وی هدف از برپایی بازارچه‌های موقت بهاره را حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ضرورت مداخله هدفمند در تنظیم بازار به ویژه ماه پایانی سال و ماه مبارک رمضان و همچنین کاهش فاصله قیمتی تولید تا سفره عنوان کرد.

مرادی افزود: بازارچه‌های موقت عرضه محصولات و فرآورده‌های مصرفی در مراکز ۱۲ گانه شهرستانی و شهر‌های پرجمعیت تا پایان فروردین ۱۴۰۳ فعال هستند.

وی بیان داشت: در این ارتباط با نظارت ستاد تنظیم بازار استان از ظرفیت مکان‌ها و فضا‌های سرپوشیده و زمین‌های متعلق به شهرداری‌ها، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها با رعایت مسائل زیست‌محیطی و ترافیکی و امکان دسترسی آسان استفاده شده است.


بیشتر بخوانید


مرادی بیان داشت: همچنین اولویت واگذاری غرفه‌ای در بازارچه‌های موقت با تایید ستاد تنظیم بازار استان برای تولیدکنندگان، تعاونی‌های روستایی، سازمان میوه و تره‌بار شهرداری و اصناف است.

به گفته وی، تامین و توزیع کالا‌های اساسی تنظیم بازار، محصولات و فرآورده‌های کشاورزی از سوی جهادکشاورزی انجام می‌شود.

مرادی با اشاره به تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان به اندازه کافی، گفت: افزون بر این گوشت منجمد مورد نیاز نیز به وفور و به مقدار کافی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و منتخب در تمامی شهر‌های استان تامین شده است.

وی تصریح کرد: با تمهیدات انجام شده هیچ کمبودی از نظر تامین اقلام مورد نیاز بازار شب عید و ماه مبارک رمضان در استان وجود ندارد.

مرادی با اشاره به تامین شکر مورد نیاز بازار و شیرینی فروشی‌ها بیان داشت: زولبیا و بامیه درجه یک به صورت خالص فروش یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار ریال و درجه دو نیز به صورت خالص فروشی یک میلیون و ۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی افزود: همچنین با تعیین شکر مورد نیاز شیرینی فروشی‌ها تلاش شده بازار متعادلی در این بخش ایجاد شود.

مرادی ادامه داد: با توجه به افزایش خرید و حجم مراجعه مردم به بازار و صنف‌های مختلف، اجرای طرح کنترل و نظارت ویژه بر صنف‌ها در ایام نوروز با برنامه‌ریزی و راه‌اندازی گروه‌های سیار برای گشت زنی و بررسی نحوه فعالیت و ارایه خدمات لازم با هدف رفع فوری موانع، مشکلات و کاستی‌های احتمالی در زمان فعالیت و جلوگیری از بروز اختلال در ارایه خدمات در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته و برنامه سرکشی‌ها به دستگاه‌های مرتبط برای اجرا ابلاغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار