در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سرنوشت دانش آموختگان دانشکده حکمرانی چه می‌شود؟

رئيس دانشگاه تهران گفت: در دانشکده حکمرانی رویکرد ما این است افرادی جذب بشوند که علاوه بر کارنامه عملکردی درخشان، دارای سابقه کاری هم باشند.

ساختمان دانشکده جدیدالتاسیس حکمرانی دانشگاه تهران، بهمن ۱۴۰۰ با حضور رئیس دانشگاه تهران افتتاح شد.

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در افتتاحیه این دانشکده مطرح کرده بود: فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی رشته‌های مختلف اعم از کشاورزی، فنی، انرژی، آب و … می‌توانند مقاطع ارشد و دکتری را در رشته حکمرانی مرتبط با تخصص کارشناسی خود ادامه دهند و در مقطع ارشد و دکتری در دانشکده حکمرانی، مهارت‌های مدیرتی و تحلیل را فراگیرند.

گفتنی است ساختمان جدید دانشکده حکمرانی نیز در بهمن ۱۴۰۲ افتتاح شد.

مقیمی درباره خروجی دانشکده حکمرانی و فارغ التحصیلان آن، بیان کرد: اگر بخواهم درباره خروجی‌های دانشکده حکمرانی بگویم که به چه شکلی مشغول فعالیت خواهند شد باید بگویم که در دو بخش عمده ما شاهد استفاده از فارغ‌التحصیلان  دانشکده حکمرانی خواهیم بود.

او ادامه داد: در بخش اول  ما اندیشمندان، محققان و پژوهشگرانی را تربیت می‌کنیم که به کار تحقیق و ارزیابی و شاخصه بندی و ارائه سیاست‌ها و رهنمودها... برای بهبود اوضاع حکمرانی در بخش‌های مختلف کشور خواهند پرداخت و بیشتر در  بخش آکادمیک و علمی و دانشگاهی و پزوهشی  ایفای نقش می‌کنند؛ و بخشی هم به عنوان حکمرانان در بخش‌های مختلف کشور مشغول خواهند شد که این بستگی به تقاضای بیرونی خواهد داشت.

مقیمی گفت: در دانشکده حکمرانی رویکرد ما این است افرادی جذب بشوند که علاوه بر جنبه‌های علمی و کارنامه عملکردی تحقیقاتی درخشان، دارای سابقه تجربه کاری هم باشند. امیدواریم تلفیق عمل، تجربه و تئوری به درستی در این دانشکده انفاق بیفتد. انتظار داریم فارغ التحصیلان دانشکده حکمرانی در آینده نزدیک شاکله اصلی حکمرانان موفق کشور را تشکیل دهند.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: در رشته آینده پژوهی در دوره کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل خواهیم داشت، اما در دوره حکمرانی باید یک سال دیگر صبر کنیم تا شاهد فارغ التحصیلی اولین گروه باشیم.

او در رابطه با توجه به معماری ایرانی در ساخت و ساز‌های دانشگاه تهران، عنوان کرد: ما یک شورای عالی معماری در دانشگاه تهران داریم که متشکل از بهترین استاد‌های حوزه معماری، شهرسازی و مهندسی عمران دانشگاه تهران هستند. این هیئت متشکل از ۱۲ اندیشمند سرآمد و صاحب نظر کشور هستند. ما در تمام ساخت و ساز‌های دانشگاه، ملاحظات شورای عالی معماری را برای اصالت ساختمان و رعایت جنبه های ‌بومی معماری در نظر داریم و معتقدیم آنچه در دانشگاه تهران ساخته یا نوسازی می‌شود حتما باید متناسب با استاندارد‌های دانشگاه تهران باشد.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
در دانشکده حکمرانی رویکرد ما این است افرادی جذب بشوند که علاوه بر کارنامه عملکردی درخشان، دارای سابقه کاری هم باشند !!!!!! خب بفرمایید علمی و کاربردی است !
Iran (Islamic Republic of)
سرو
۱۴:۲۶ ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
خیلی قشنگ بود و فرحبخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۳ فروردين ۱۴۰۳
خواهشاً قیمت سیمان و مصالح به قبل برگردد، چرا در سالی که مسکن ملی مردم می سازند باید با این همه گرانی، مصالح رو هم شرکت ها و کارخانه های دولتی اینقدر بالا ببرند.
تو رو خدا، شما رو به حق این ماه عزیز این مورد رو بررسی کنید و تا آخر سال کنترل کنید.