آزادی بیش از ۸۰۰ نفر از زندانیان اصفهان با پابند الکترونیک

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر با استفاده از پابند الکترونیک بیرون از زندان مشغول فعالیت هستند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون  بیش از ۸۰۰ نفر با استفاده از پابند الکترونیک بیرون از زندان مشغول فعالیت هستند، گفت:  با توجه به آمار، با نصب این تعداد پابند الکترونیک، جایگاه استان اصفهان در بین دیگر استان‌های کشور از این حیث جایگاه قابل قبولی است.

 سید محمد موسویان افزود: زندانیانی که واجد شرایط استفاده از پابند الکترونیک هستند اعم از افرادی که در چهارچوب برنامه‌های زندان اصلاح شده‌اند و محکومانی که بنا به نظر قاضی رسیدگی کننده به پرونده آنان حضورشان برای جامعه خطر و آسیب ایجاد نمی‌کند، فرصت پیدا می‌کنند با استفاده از پابند الکترونیک و تحت نظارت مرکز پایش و نظارت الکترونیک زندانیان به آغوش خانواده و محل کار خود بازگردند و این امکان شامل مجرمان خطرناک و مرتکبان جرایم خشن و سایر زندانیانی که حضور آنان به امنیت مردم و جامعه خدشه و آسیب وارد کند نخواهد شد.

او تصریح کرد: افرادی که از این پابند استفاده می‌کنند به صورت برخط با سامانه‌های الکترونیک در مرکز پابند استان رصد می‌شوند تا در صورت خارج شدن از محدوده تعریف شده بلافاصله احضار و در ادامه از استفاده پابند الکترونیک محروم شوند.


موسویان  گفت: به منظور اجرای مفاد سند تحول قضائی و عمل به دستورات ریاست قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های دستگاه قضائی استان کاهش جمعیت کیفری است و به همین منظور برنامه بازدید منظم و مستمر و هدفمند مسؤولان و قضات از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها برای تسریع در رسیدگی به مطالبات و مشکلات زندانیان و استفاده از مجازات جایگزین حبس به صورت مستمر پیگیری و انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار