اجرای پویش نوروزی چشم به راهیم در جاده‌های استان کرمان

طرح پویش نوروزی با شعار چشم به راهیم در استان کرمان از ۱۶ اسفندماه در محل پارک مسافر ابتدای کرمان- باغین اجرا می‌شود.

طرح پویش نوروزی با شعار چشم به راهیم در استان کرمان از ۱۶ اسفندماه امسال تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در محل پارک مسافر ابتدای کرمان- باغین به منظور فرهنگ‌سازی، ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به تقارن نوروز با ایام ماه مبارک رمضان و اجرای برنامه‌های فرهنگی این طرح گفت: به کارگیری هنر درخدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفر‌های نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان، ارتقاء دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی از دیگر اهداف اجرای این پویش محسوب می‌شود.

احسان عراقی زاده با اشاره به اینکه پویش همراهان سفر ایمن ویژه نوروز ۱۴۰۳ از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ اجرا می‌شود، افزود: ایستگاه پویش چشم به راهیم در محل پارک مسافر ابتدای اتوبان کرمان-باغین با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، موسیقی محلی، نقاشی کودکان، اهداء جوایز و ... برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به این که در مجموع ۴۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در استان کرمان برای خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی آماده اند، اظهار داشت: امسال با همکاری سران طوایف و سرداران محلی شهرستان‌های منتهی به سیستان و بلوچستان طرح پویش چشم به راهیم به شکل سنتی با احداث سیاه چادر و اجرای برنامه‌های محلی مانند شترسواری و اسب سواری، پخت نان و توزیع غذا‌های محلی برای مسافران تدارک دیده شده است که هدف از این طرح نیز همان اهداف طرح پویش چشم به راهیم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان بیان داشت: برنامه سیمای راهبران نوروزی نیز هر روز از شبکه کرمان و رادیو کرمان به مدت نیم ساعت پخش می‌شود.

عراقی زاده افزود: کاربران جاده‌ای می‌توانند قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ از وضعیت جاده‌ها و محل مجتمع‌ها در طول مسیر مورد نظر مطلع شده و سپس با برنامه ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام کنند و توصیه ما این است که رانندگان در طول سفر هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند و از خانواده‌ها و مسافران نوروزی درخواست داریم شرایطی را فراهم کنند تا در عید نوروز امسال ضمن انجام سفر‌های نوروزی از بروز خطر و رانندگی خطر آفرین در جاده‌ها جلوگیری کنند.

برچسب ها: طرح نوروزی ، پویش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار