۴۴ چایخانه رضوی در استان فارس احداث می‌شود

عملیات اجرایی ساخت نخستین چایخانه امام رضا (ع) در شهرستان زرقان آغاز شد و ۴۴ چایخانه دیگر در این استان احداث می‌شود.

معاون اجرایی دبیرخانه و جانشین مدیریت کانون‌های خدمت رضوی در فارس در این آیین کلنگ‌رنی گفت: آستان قدس رضوی طرح احداث ٨٨٨ چایخانه در سطح کشور را به استان‌ها ابلاغ کرده که سهم استان فارس ۴۴ چایخانه است.

محمدرضا رستمی اظهار کرد: این طرح بزرگ امام رضایی به منظور تقویت بیشتر ارادت قلبی و معنوی مردم با امام رئوف و گذران اوقات فراغت خانواده‌ها بویژه جوانان و نوجوانان اجرایی شده و چایخانه‌ها به یک پایگاه فرهنگی تبدیل می‌شود.

او افزود: این مراکز، محل مراجعه بسیاری از مشتاقانی است که توانایی تشرف به حرم امام رضا (ع) را ندارند و حضور در این محل سبب ایجاد ارتباط قلبی با آن حضرت می‌شود و از مهمانان این اماکن معنوی با چای متبرک پذیرایی می‌شود.

رستمی ادامه داد: علاوه بر این چایخانه‌های رضوی محلی فرهنگی و تفریحی است و امید است که با بهره برداری از این پایگاه فرهنگی، حال و هوای امام رضایی در گوشه و کنار شهر بیش از پیش بوجود آید.

او یادآور شد: این طرح در استان فارس با تشکیل هیأت امنا و نشست‌های هماهنگی با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، معاون گردشگری و امور زیارتی استاندار فارس و فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و خیرین آغاز به کار کرده و امروز شاهد آغاز به ساخت اولین چایخانه امام رئوف (ع) در این استان هستیم.

امام جمعه زرقان و رئیس هیأت امنای چایخانه رضوی زرقان، ضمن قدردانی از اختصاص زمین این مرکز، اظهار کرد: با بهره برداری از این پایگاه، جوانان و نوجوانان و همه مردم دیندار می‌توانند از آن، بهره فرهنگی ببرند.

این آیین کلنگ‌زنی با حضور مسئولان زرقان و خادمیاران رضوی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.