اقدامات لازم برای حفظ سلامت مردم رعایت شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تامین سلامت مردم اولویت اصلی نظم در سطح کلان و در سیاست‌های داخلی استان است.

غلامعلی حیدری در نشست مجمع سلامت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: چالش جدی معدوم‌سازی پسماند در استان در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود و متولیان امر در این خصوص جدیت بیشتری به کار گیرند.

وی افزود: در حالی که سال‌هاست در خصوص معدوم‌سازی پسماند در استان با چالش‌های جدی روبرو هستیم و مصوباتی در این خصوص وجود دارد، اما تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته است که در همین رابطه با توجه به اینکه این موضوع با سلامت مردم در ارتباط مستقیم است، می‌طلبد تا در کوتاه‌ترین زمان این موضوع حل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، تامین سلامت مردم را اولویت اصلی نظم در سطح کلان و همچنین در سیاست‌های داخلی این استان عنوان کرد و گفت: در این رابطه ملاحظه‌ای نمی‌شود و باید اقدامات لازم برای حفظ سلامت مردم رعایت شود.

حیدری با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت اظهار داشت: در طول دو سال اخیر ۲۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات حوزه سلامت به استان وارد استان شد و احداث پنج مرکز درمانی مصوب شد.

وی ادامه داد: در حوزه آب و فاضلاب، جاده‌سازی، جوانی جمعیت، نهضت ملی مسکن و احداث دامداری که هر یک با حوزه سلامت در ارتباط است نیز اقدامات قابل توجهی در استان انجام شده است.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تشکیل مستمر کارگروه‌ها و کمیته‌های زیر مجموعه مجمع سلامت استان، اظهار کرد: با برگزاری منظم و مستمر جلسات می‌توان بسیاری از چالش‌ها و معضلات حوزه سلامت را برطرف کرد.

حیدری بر ضرورت ساماندهی موضوع ترافیک در استان و جلوگیری از بروز تصادفات تاکید کرد و گفت: باید از وقوع تصادفات در استان جلوگیری شود و دوربین‌هایی که در داخل شهر‌ها نصب شده است در اختیار پلیس راهور قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در جاده‌های ارتباطی نیز خودرو‌های پلیس، هلال‌احمر و راهداری مستقر و چراغ گردان خودرو روشن باشد.

حیدری افزود: چهار گروه با حضور چهار معاون استانداری تشکیل و به صورت متناوب از شهرستان‌ها بازدید و امور مربوط به نوروز، سفر‌ها و بازار را رصد کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص موضوع سگ‌های ولگرد به عنوان یکی از عوامل تهدیدکننده سلامت مردم، گفت: در این خصوص نیز باید مطابق دستورالعمل‌های قانونی عمل کرد.

وی در خصوص تامین آب شرب پایدار برای مردم تمامی نقاط استان نیز اظهار کرد: تمام شاخه‌های فرعی طرح آبرسانی بن به بروجن در ۶ ماهه اول سال آینده فعال شود.

حیدری بر ضرورت مشکل حل آب شرب مردم منطقه بیرگان شهرستان کوهرنگ گفت: کارگروهی متشکل از معاونت امور عمرانی، آبفا و آب منطقه‌ای تشکیل و مشکل مردم هرچه سریع‌تر برطرف شود.

وی ادامه داد: در خصوص شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب نیز عملیات اجرایی برای شهر‌هایی که ماده ۲۳ گرفته‌اند از سال آینده آغاز شود.

حیدری با اشاره به اهمیت مصرف محصولات غذایی ارگانیک و سالم کشاورزی اضافه کرد: در این خصوص باید برای کشاورزان در خصوص میزان استاندارد مصرف سموم و آفت‌‎کش‌ها دوره‌های آموزشی برگزار شود.

وی، احداث دامداری درتمامی شهر‌های استان را موضوع مهمی عنوان کرد و گفت: با توجه به بیماری‌های مشترک بین دام و انسان مقرر شد تا در تمامی شهر‌های استان دامداری احداث شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار