افتتاح دبیرخانه زبان و ادبیات کردی ایلامی

دبیرخانه زبان و ادبیات کردی ایلامی با حضور جمعی از اساتید حوزه فرهنگ و ادب استان در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: دبیرخانه زبان و ادبیات کردی ایلامی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونت فرهنگی این اداره کل دایر شده است.

علی هوشمند با اشاره به مشخص شدن هیئت مدیره این دبیرخانه، افزود: حبیب الله بخشوده به عنوان اولین مدیرعامل با همکاری ظاهر سارایی، محمدعلی قاسمی، علیرضا شوهانی و آرش پالیزبان در این دبیرخانه در راستای اشاعه، نشر، پایداری و مانایی زبان کُردی ایلامی و زبان مادری فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه گستره این دبیرخانه استانی خواهد بود و ما از سایر گویش‌ها و زبان‌های محلی غفلت نخواهیم کرد، اضافه کرد: تنوع و رنگ‌بندی زبانی که در استان وجود دارد، زیر چتر همین دبیرخانه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآور شد: این دبیرخانه در حوزه پژوهش و نیز در حوزه چاپ و حمایت آثار با نگاه عدالت خواهانه و نگاه توسعه طلبانه در حوزه فرهنگ بومی و محلی و تقویت هویت ملی ایرانی اسلامی فعال خواهد بود.

برچسب ها: دبیرخانه ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.