استخدام بیش از هزار معلم جدید در سال تحصیلی آینده گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اضافه شدن ۷۵۷ معلم جدید و ۴۴۰ دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان به این اداره کل در سال تحصیلی آینده خبر داد.

محمدحسین رمضانی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان امروز (چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان به برگزاری ۳ آزمون استخدامی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: حدود ۷۵۷ نومعلم در سال تحصیلی آینده به آموزش و پرورش گیلان اضافه می‌شوند و ضمن اینکه ۴۴۰ دانش آموخته از دانشگاه فرهنگیان نیز به این آمار افزوده خواهد شد.

او همچنین با اشاره به مولدسازی افزود: طرح‌های خوبی در دولت سیزدهم انجام شد که در این ارتباط تاکنون ۱۹ ملک اداره کل آموزش و پرورش گیلان در راستای مولدسازی قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: برای نخستین بار، ۱۴ دستگاه با این اداره کل در اجرای طرح نظام مراقبت از آسیب‌های اجتماعی (نماد) همکاری دارند که البته برخی پای کار هستند.

محمدحسین رمضانی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان

ضرورت مهارت آموزی دانش‌آموزان در گیلان

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی و نقش آن در ایجاد اشتغال و کارآفرینی گفت: دانش‌آموزان باید به مهارت‌آموزی توجه کنند.

او با بیان اینکه باید دانش‌آموزان را در کنار معنویت، ایمان و علم با صنعت و مهارت هم مأنوس کرد و این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: دانش‌آموزان بسیاری از کشور‌های توسعه یافته بعد از دانش آموختگی دانشگاهی بیکار نبوده بلکه با کسب مهارت، کارآفرین و تولیدکننده هستند.

استاندار همچنین با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق برای بهره مندی از فیوضات این ماه پربرکت؛ بر ضرورت عملی شدن فرائض دینی در مدارس اعم از نماز تأکید و تصریح کرد: متولیان و دست اندرکاران آموزش و پرورش باید امکانات لازم را برای تحقق این مهم فراهم کنند و مدارس نیز از فضای نمازخانه‌ای مناسب برخوردار باشند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان

عباسی مدرسه را مکان مهم تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دانست و گفت: فضای مدارس اعم از نمازخانه واحد‌های آموزشی باید برای حضور دانش‌آموزان در انجام فرائض دینی مجهز باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.