نخستین مرکز سراج دانش‌آموزی کشور در مشهد افتتاح شد

نخستین مرکز سلامت روانی اجتماعی دانش‌آموزی کشور با عنوان سراج با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد افتتاح شد.

حمیدرضا قربان‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این مرکز طی تفاهم نامه‌های میان این معاونت و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مبنی بر توسعه اقدامات سلامت محور در خصوص سلامت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها راه‌اندازی شده است.

او افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه دانش‌آموزانی که از طریق مرکز مشاوره آموزش و پرورش و یا مراکز خدمات جامع سلامت معرفی می‌شوند تحت دریافت خدمات رایگان پزشکی، مددکاری و روانشناسی بالینی قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان از جمله اهداف مهم در حوزه سلامت بوده و امیدواریم که با راه‌اندازی نخستین مرکز سراج دانش‌آموزی کشور در مشهد شاهد رشد و توسعه بیش از پیش در این زمینه باشیم و می‌توانیم این مرکز فعال شده در مشهد را به عنوان یک الگوی موفق در این حوزه به تمامی نقاط کشور معرفی کنیم.

قربان زاده با تاکید بر اهمیت و ضرورت همکاری‌ها و تعاملات بین بخشی در ارتقای سلامت دانش‌آموزی و جامعه، بیان کرد: راه‌اندازی این مرکز گامی مهم در مسیر تحقق اهداف سلامت‌محور، آن هم در سنین دانش‌آموزی بوده است.

او با بیان اینکه سلامتی از نظر سازمان بهداشت جهانی دارای ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی بوده است، تصریح کرد: بعد معنوی سلامت به عنوان ستون اصلی یک خیمه است، اهمیت این بعد سلامت بر هیچکس پوشیده نیست و باید در خصوص تمامی ابعاد سلامت محور به‌ویژه سلامت معنوی مطالبه‌گر باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه چناچه سلامت معنوی آسیب ببیند سایر ابعاد سلامت دچار مشکل خواهد شد، تاکید کرد: پذیرش شوندگان این مرکز دانش‌آموزانی هستند که از طریق مشاوره آموزش و پرورش و یا مراکز خدمات جامع سلامت معرفی می‌شوند.

برچسب ها: آموزش و پرورش ، سراج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.