افزایش صادرات کالا از گمرکات کردستان

ناظر گمرکات کردستان از رشد ۲۰ درصدی ارزش صادرات کالا از گمرکات استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

فرامرز امیدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه بیش از یک میلیون تن انواع کالا به ارزش ۴۶۶ میلیون دلار از طریق گمرکات کردستان به کشور‌های هدف صادر شد. 

ناظر گمرکات کردستان گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی با رشد ۱۴ درصدی و از نظر ارزشی با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است.

وی عمده کالا‌های صادراتی را محصولات کشاورزی و باغی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، فرآورده‌های لبنی، کاشی و سرامیک، انواع جام (شیشه) و فرش نام برد و گفت: عمده خریداران کالای ایرانی کشور‌های عراق، سوریه، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، آذربایجان، پاکستان، گرجستان و کویت هستند.

امیدی ادامه داد: عمده کالا‌های وارداتی نیز شامل شمش طلا، شمش آلومینیوم، انواع لوازم خانگی، قراضه و ضایعات باتری، کالا‌های واسطه ایی، ماشین آلات و قطعات خط تولید مواد اولیه و اقلام مصرفی مورد نیاز مرزنشینان است که از مبدا کشور‌های عراق، اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه و چین وارد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص شده اند.

امیدی خاطرنشان کرد: درآمد گمرکات کردستان در یازده ماهه امسال ۴ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.